W ten sposób mailing nie tylko pozostaje skuteczny, ale również nie wywołuje irytacji u odbiorcy. Niestety, jeszcze nie wszyscy marketerzy stosują takie rozwiązania. Nie wszyscy również mają skuteczne narzędzia do monitorowania efektów swoich działań.
Zobacz również
Badanie użytkowników poczty elektronicznej dostarcza cennej wiedzy na temat zmieniającego się stosunku internautów, m.in. do wiadomości o treściach reklamowych. Pokazuje również ewolucję działań samych marketerów i tego, jak w dobie szybko zmieniających się technologii, uskuteczniają oni dotarcie do odbiorcy.
– Marketerzy nie doceniają części nowoczesnych rozwiązań, które wkrótce staną się podstawą e-marketingu. Myślę m.in. o omnichannel, działaniach zintegrowanych, czy marketing automation. Aż 49 proc. nie ma systemu integrującego komunikację, 61 proc. nie dokonuje scoringu leadów, prawie połowa nie integruje działań online z offline. W mniejszym stopniu, ale jednak, problemem pozostaje też responsywność – mówi Dariusz Piekarski, prezes zarządu SARE S.A.
Targetowanie jest potrzebne, ale jeszcze nie w pełni wykorzystywane. Rekordowy odsetek (62%) ankietowanych marketerów zauważył poprawę efektywności swoich kampanii, dzięki podziałowi bazy na konkretne segmenty. Jednak aż 69% respondentów w ogóle nie stosuje targetowania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby e-mail marketing nie był odbierany jako spam, trzeba przede wszystkim działać na potwierdzonych bazach, stosować model double opt-in oraz badać preferencje użytkowników, aby dopasować komunikację do ich potrzeb i zainteresowań. Według raportu, aż 73 proc. użytkowników poczty stosuje filtry antyspamowe, a 50 proc. blokuje wyświetlanie grafik. Badani użytkownicy poczty najczęściej spodziewają się po newsletterze oczekiwanych treści; na drugim miejscu (79 proc.) jest czytelność i przejrzystość wiadomości, a także atrakcyjna grafika. Oczekujemy też wartościowego contentu i bieżących informacji na temat promocji, czy nowości.
– Widać, że chcemy otrzymywać wiadomości i chętnie zapisujemy się do newsletterów. Aż 88 proc. z nas je subskrybuje i, co ciekawe, ta liczba nie zmienia się od 2008 r. Wszystko pod warunkiem, że jesteśmy zainteresowani treścią. Do tego służą narzędzia e-marketingowe SARE – pozwalają docierać z komunikatem właśnie do tych odbiorców, którzy na niego czekają. Dodatkową skuteczność zapewnia omnichannel, będący przyszłością e-marketingu. Wszystko to wymaga zgromadzenia dużej ilosci danych o internaucie i zaawansowanej technologii – komentuje Dariusz Piekarski, prezes zarządu SARE S.A.
W wywiadzie dla SARE Natalia Hatalska, analityk trendów, komentuje – (…) firmy wzięły sprawy w swoje ręce i zaczęły inwestować w e-mail marketing. Mamy gwarancję, że treść, którą chcemy dystrybuować, dotrze do odpowiednich osób bo one same się zapisały na newsletter.
Co ważne, przedstawiciele firm deklarują w XIII Badaniu Poczty, że będą wykorzystywać e-mail marketing z podobną częstotliwością albo jeszcze częściej. Wniosek jest prosty – e-mail wciąż rządzi!
Więcej informacji w raporcie z XIII Badania wykorzystania poczty elektronicznej SARE S.A.