Zaskakujący zwrot na rynku SXO w Polsce – Positionly i UsabilityTools łączą siły

Positionly, startup oferujący narzędzie do monitorowania SEO, z początkiem grudnia połączył siły z UsabilityTools – platformą do optymalizacji konwersji oraz poprawy UX stron. Dotychczas firmy ściśle współpracowały ze sobą w modelu cross-sellingowym.
O autorze
2 min czytania 2016-12-13

Teraz pod marką Positionly będą oferować klientom kompleksowe rozwiązania w zakresie SXO.

Positionly to firma działająca na rynku od 2013 roku. Łącznie zainwestowano w nią 5 milionów złotych, a finansowanie pochodziło z takich funduszy venture capital jak Point Nine Capital, Protos VC oraz Xevin Investments. UsabilityTools również zadebiutowało w 2012 roku i od razu zwróciło uwagę międzynarodowej branży, która umieściła platformę w pierwszej trzydziestce wśród najgorętszych startupów na świecie podczas konkursu na Dublin Web Summit.

Łączymy doświadczenia obu firm, bo chcemy efektywniej wspierać naszych klientów na każdym etapie rozwoju ich biznesów oraz oferować im bardziej kompleksowe rozwiązania – mówi Grzegorz Kazulak, prezes i współzałożyciel Positionly – To istotne, by w dobie rozwoju SXO (search experience optimization) łączyć efektywne monitorowanie działań SEO, analizę konkurencji i poprawę użyteczności serwisów.

Zarówno Positlionly, jak i UsabilityTools działają w tym samym segmencie rynku i oferują kompatybilne produkty, które niedługo dostępne będą pod jedną marką. Dzięki połączeniu zagwarantujemy klientom jeszcze lepszą obsługę, będziemy dynamiczniej rozwijać nasze narzędzia oraz efektywniej dzielić się know-how. Mocno chcemy też postawić na wewnętrzne szkolenia i rozwój naszych pracowników – mówi Bartosz Mozyrko, prezes UsabilityTools, który w nowo powstałej strukturze obejmie stanowisko Head of Product.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Positionly to firma, która oferuje specjalistyczne narzędzie do monitorowania pozycji serwisu w wyszukiwarce na wybrane frazy, dzięki czemu klienci mogą zdobywać więcej wartościowego ruchu na stronie, osiągać wyższe pozycje w rankingach oraz uzyskiwać przewagę nad konkurencją. Interfejs narzędzia jest na tyle przejrzysty, że z jego obsługą poradzą sobie zarówno osoby nieposiadające doświadczenia w SEO, jak i dla bardzo wymagający eksperci. W ciągu zaledwie dwóch lat Positionly zaczęło generować milionowe obroty, a rokrocznie zalicza stuprocentowy wzrost zarówno w liczbie pozyskanych klientów, jak i w wysokości przychodów. Obecnie z usług firmy korzysta ponad 2000 klientów, z czego ok. 80% pochodzi spoza Polski.

UsabilityTools to platforma oferująca narzędzia analityczne do optymalizacji konwersji oraz poprawy UX stron, z której korzystają tacy klienci jak Play, T-Mobile czy Franklin Templeton Investments. UsabilityTools pomaga zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie, które elementy sprawiają im problemy oraz jak wyglądają ścieżki zakupowe konsumenta. Klienci platformy otrzymują cenną wiedzę na temat tego, jak wprowadzać usprawnienia i w konsekwencji zwiększać zyski w internecie. Zeszłoroczne przychody firmy osiągnęły kwotę 1 miliona złotych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Połączenie sił Positionly i UsabilityTools jest naturalnym krokiem w rozwoju obu firm, które w swoich branżach osiągnęły już wiele, ale wciąż mają apetyt na więcej – podsumowuje Grzegorz Kazulak z Positionly.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się