Co liczby mówią o świątecznych zwyczajach Polaków

Serwis Prezentmarzeń zapytał ponad 4000 Polaków o zwyczaje świąteczne dotyczące składania życzeń, inspiracje na wigilijne dania, dekoracje domu i gwiazdkowe upominki. Liczby pokazały jak zmienia się podejście Polaków do Bożego Narodzenia w XXI wieku.
O autorze
1 min czytania 2016-12-22

Życzenia i kontakty z rodziną głównie przez social mediach

Ponad 27% zapytanych Polaków składa sobie życzenia za pośrednictwem mediów społecznościowych. Do osobistego składania świątecznych życzeń przyznało się 21% respondentów. Ponad 19% wykorzystuje do tego wiadomości sms, a 16% rozmowę telefoniczną.

Święta to również okazja do kontaktu z rodziną przebywającą poza granicami kraju. Ponad 37% respondentów używa do tego mediów społecznościowych, 25% Skype’a, a 18% darmowych aplikacji na telefonie, czyli większość preferuje korzystanie z rozwiązań umożliwiających kontakt internetowy oraz rozmowy wideo. Tylko 7% potwierdza, że prowadzi w okresie świątecznym tradycyjne rozmowy przez telefon z rodziną  mieszkającą poza Polską.

Inspiracje na prezenty z Internetu

Ponad 40% respondentów czerpie pomysły na prezenty świąteczne  przede wszystkim z Internetu, 27% od znajomych, a 18% z sugestii osób, które chce obdarować. Dla 15 % inspiracją są reklamy. Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń aż 97% Polaków obdarowuje swoich bliskich świątecznymi prezentami i na podarunki wydajemy najwięcej pieniędzy ze świątecznego budżetu. Coraz częściej zamiast tradycyjnego materialnego upominku wręczamy oryginalny prezent w postaci przeżyć. Ponad 37% respondentów uważa, że prezenty w formie emocji to dobry pomysł, a 28% postrzega je jako szansę na podarowanie bliskiej osobie niezapomnianych wrażeń. Z kolei 24 % zapytanych osób deklaruje, iż chętnie podarowałoby taki upominek, aby oryginalnie zaskoczyć bliskich.

Smartfony niezastąpione w przygotowaniu do świąt

Ponad 90% z 4162 respondentów przyznało, iż aktywnie korzysta z urządzeń mobilnych w przygotowaniu do Bożego Narodzenia. Urządzenia mobilne wpisują się w nasze życie porównywalnie do korzystania z elektryczności czy samochodu. Dla coraz większej ilości osób szczególnie młodych, są głównym narzędziem codziennego użytku. Nic więc dziwnego, że również 19% zapytanych deklaruje, że urządzenia mobilne są wręcz niezastąpione i bez nich nie byłoby świąt, a dla 37% respondentów często przydają się w okresie przygotowań do Bożego Narodzenia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najczęściej smartfony są pomocne w wyszukiwaniu przepisów kulinarnych (27%), inspiracji na ozdoby świąteczne i dekoracje domu (24%), a także do wyszukiwania życzeń świątecznych i kolęd (20%) oraz do ściągania muzyki i przydatnych w okresie świątecznym aplikacji (5%)

Wyniki badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń pokazują, iż urządzenia mobilne, całodobowy dostęp do Internetu i popularność mediów społecznościowych zdominowały przygotowania i celebrowanie świąt Bożego Narodzenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się