Celem działań jest zwiększenie wiedzy, jak czytać etykiety i kupować zdrowsze produkty spożywcze.
Edukacja w zakresie wartości odżywczej jedzenia to ważny element walki z otyłością i chorobami przewlekłymi, takimi jak miażdżyca czy cukrzyca. Tymczasem, jak wykazują badania zlecone przez Instytut Żywności i Żywienia, polscy konsumenci nie potrafią świadomie korzystać z informacji podawanych na etykietach. Dlatego też komunikat kierowany jest do wszystkich osób, decydujących o zakupach produktów żywnościowych w gospodarstwach domowych. Kampania m.in. ma kształtować w nich nawyk porównywania produktów spożywczych tej samej kategorii pod względem zawartości cukru, soli i tłuszczu, których nadmiar prowadzi do ryzyka rozwoju wielu chorób.
Zobacz również
W ramach kampanii już od 2 stycznia w 10 największych miastach można zobaczyć citylighty zachęcające Polaków do porównywania produktów spożywczych tej samej kategorii i wybierania tego z mniejszą ilością cukru, soli i tłuszczu. Oprócz OOH, kampania obejmuje spoty promocyjne emitowane od 9 stycznia w telewizjach ogólnopolskich tj. TVP 1 i 2, TVN oraz Polsat, a także w stacjach tematycznych. Duży nacisk został położony na komunikację w internecie. Na potrzeby kampanii powstał landing page www.kupujeto.pl, a na licznych portalach związanych m.in. z dietą, jedzeniem oraz sportem, pojawią się bannery.
W ramach kampanii zaplanowano również 5 konferencji prasowych, które do końca stycznia odbędą się w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu. Przewidywane są też badania skuteczności wykonane przez niezależny instytut badawczy ACR. Budżet wszystkich działań wynosi 2,577 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing