Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku / Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku / Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Najważniejszym wydarzeniem dla naszej marki w 2016 roku było przeprowadzenie procesu zmiany opakowań naszych flagowych piw, tak aby tworzyły spójną linię i posiadały spójne i wspólne elementy identyfikacyjne.
Proces objął siedem marek piwa obecnych w większości na rynku już od kilku a nawet kilkunastu lat.
Zobacz również
Największym wyzwaniem było przeprowadzenie całego procesu w taki sposób, aby obecni fani naszego piwa nie poczuli się zdezorientowani i nie porzucili swoich dotychczasowych wyborów.
Pracowaliśmy intensywnie nad zaufaniem wśród konsumentów, informując o zmianach i jednocześnie zapewniając, że zmieniają się tylko opakowania, a receptury i smak piw pozostają bez najmniejszych zmian.
Do tego projektu wcześniej przymierzaliśmy się już dwukrotnie, jednak dopiero w tym roku, po przemyśleniu wielu aspektów i oszacowaniu ryzyka podjęliśmy się wprowadzenia zmian.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zostały one pozytywnie przyjęte przez dotychczasowych konsumentów, wiernych naszym markom, jak również udało nam się pozyskać nową grupę odbiorców i wyróżnić spośród konkurencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Trendy na rynku piw rzemieślniczych utrzymują się niezmiennie od kilku lat. Rośnie zainteresowanie piwami tworzonymi z pasją w małych, regionalnych browarach. Nie sposób dokładnie zliczyć liczbę premier piwnych, które zaskakują odwagą piwowarów i zachęcają do zagłębiania się w świat bogatej kultury piwnej.
Zdecydowanie bliski dialog z konsumentami, którzy czują się współtwórcami i uczestnikami piwnej rewolucji jest widocznym zjawiskiem i okazją do realizacji pasji przez obie strony.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Kondycja branży marketingowej w Polsce na pewno jest coraz lepsza. Coraz wyższa jakość komunikacji nadawców z odbiorcami, jak również dbałość o jakość i rzetelność treści powoduje, że zamiast prześcigania się w ilości użytych narzędzi jako marketerzy skupiamy się bardziej na wykorzystaniu ich w sposób, który jest dla odbiorcy wartościowy.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok? / Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Najważniejsze plany na 2017 rok to utrzymanie dotychczasowej strategii marketingowej.
Cały czas pracujemy intensywnie nad urozmaicaniem naszego portfolio produktowego.
Oprócz stałej oferty piw cały czas rozwijamy serię limitowanych ilości niszowych styli piwnych. W tej właśnie serii ukazało się już 8 różnych styli piwnych, a w 2017 roku kolejnych kilka przed nami.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Struktura naszego budżetu nie ulegnie znaczącej zmianie. Nacisk kładziemy na bezpośrednią komunikację z konsumentami, stąd duża liczba wydarzeń, w których bierzemy udział.
Kanały, które tracą dla nas na znaczeniu to wszelkie formy „tradycyjnej” reklamy.