Na zdjęciu: Grzegorz Kazulak, CEO Unamo | fot. materiały prasowe
1. Zakładaliśmy, że będziemy działać globalnie. 80 proc. naszych klientów pochodzi z zagranicy – Grzegorz Kazulak (Unamo)
– Nigdy nie myśleliśmy w kategoriach: „zróbmy coś na Polskę”. Nasza strategia od początku zakładała, że będziemy działać na skalę globalną. Na wstępie bardzo mocno inwestowaliśmy w różne kanały promocji, przede wszystkim w content marketing oraz płatne kampanie – mówi Grzegorz Kazulak, CEO Unamo.
Zobacz również
2. Spóźnił się do pracy osiem godzin, bo usnął w wannie. Livespace opowiada o zwolnieniach
Podstawowy skład zespołu Livespace jest niezmienny od ponad dziesięciu lat. Jednak w tym czasie spółka przyjęła i rozstała się z ponad setką osób. Dyrektor operacyjny firmy Marcin Stańczak tłumaczy, że powody zwolnień były różne. Wspomina, że jeden z pracowników wpadł do biura o godzinie 17, gdy pozostali właściwie je opuszczali, i tłumaczył się, że usnął w wannie.
czytaj więcej >
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
3. Kolejny polski startup dostał się do Y Combinatora. Aplikował pięć razy
Zakwalifikowanie się do jednego z najlepszych akceleratorów w Dolinie Krzemowej, nie jest proste. Polskiemu zespołowi Pilot.co udał się to dopiero za piątym razem. Wcześniej zgłaszali się z innymi projektami, które odrzucono oraz trzy razy prezentowali Pilot.co. Przedstawicielom Y Combinatora spodobała się m.in. koncepcja tworzenia wielu mini narzędzi dla freelancerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Trasę dotarcia z punktu A do punktu B skompletujesz z Anywhere.to. Podróżuj z tym polskim startupem
Współzałożycielka Anywhere.to Karolina Kozłowska mówi, że użytkownicy jej platformy cenią sobie ekonomiczne podejście do podróżowania oraz możliwość zainspirowania się uszytymi na miarę propozycjami podróży. Dodaje, że zazwyczaj rezygnują z oferty biur podróży i decydują się na skomponowanie wycieczki na własną rękę.
5. Wymalować przed oczami kandydata stanowisko pracy. Taki jest cel No Fluff Jobs
Współzałożycielka serwisu No Fluff Jobs Magda Gawłowska-Bujok mówi, że dążyła do formy ogłoszenia, która wymaluje przed oczami kandydata oferowane stanowisko pracy i skłoni pracodawcę do zadania sobie trudu zdefiniowania swoich wymagań już na wstępnym etapie. Jej portal pomógł znaleźć pracę setkom pracownikom branży IT.