źródło zdjęcia głównego: pexels.com
… (nazywanej też Post-Millenialsami). Niebawem dużo marek stanie przed zadaniem dopasowania do nich swojej strategii komunikacji, dlatego już teraz warto wiedzieć kim są i czym różnią się od reszty konsumentów.
Zobacz również
„Zetci” to pokolenie urodzone po 1995 roku, które wychowało się z telefonem w ręku, a swój pierwszy związek ogłosiło na Facebooku jeszcze w gimnazjum. Czy rzeczywiście inaczej konsumują media niż Millenialsi? Zdecydowanie tak. Przez to, że jej przedstawiciele dorastali w odmiennej rzeczywistości niż ich starsi koledzy, nabrali innych, charakterystycznych nawyków i zachowań niż ich „poprzednicy”. Jest to generacja, która wychowuje się już w pełni zdigitalizowanym świecie: nierozstająca się ze swoim smartfonem (50% z nich przyznaje się, że są uzależnieni od telefonu) i często relacjonująca swoje życie w mediach społecznościowych (72% z nich spędza przynajmniej 2h dziennie na kanałach SoMe).
Czym jeszcze charakteryzuje się ta grupa? O czym warto pamiętać podczas tworzenia kampanii skierowanych do tego targetu?
Pokolenie instant
Generacja, która chce wszystko tu i teraz. Zdigitalizowana rzeczywistość nauczyła ich, że gdy czegoś chcą, to dostają to od razu. Gdy chcą obejrzeć film lub posłuchać utworu – wchodzą na odpowiedni serwis i robią to online, gdy czegoś nie wiedzą, wyciągają smartfona i googlują to. Nienawidzą na coś czekać, szybko się nudzą. Dlatego treść, którą przygotowujesz do komunikacji z nimi musi nieść ze sobą jakąś wartość dodaną i nie może przynudzać. Najlepszą formą contentu dla nich będą krótkie formy audiowizualne.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Życie towarzyskie w socialu
Ich życie towarzyskie toczy się głównie w onlinie. Oczywiście, nadal preferują spotkania towarzyskie face2face, ale szersze kontakty ze znajomymi prowadzą głównie w social media. Aby utrzymać kontakt z rówieśnikiem wystarczy wyjąć smartfona i włączyć odpowiednią apkę. Onlinowa rzeczywistość jest dla nich równie naturalnym „miejscem spotkań”, jak ta realna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dlatego jeżeli chcesz, aby Twoja marka naprawdę zbliżyła się do Post-Millenialsów, musisz szukać kontaktu z nimi w ich naturalnym środowisku i to na ich zasadach (natręctwo nie jest tutaj wskazane). Inwestuj w rozwój kanałów social media i twórz boty na Messengerze, które w szybki i wygodny sposób pomogą utrzymać Ci z nimi kontakt na poziomie ekosystemu FB.
Samouki
Post-Millenialsi traktują Internet, jak istną kopalnie wiedzy. Sami wyszukują poradniki i tutoriale na YouTubie, dzięki którym zdobywają nowe umiejętności oraz przyswajają istotne dla nich informacje. Świetnym przykładem są bardzo popularne w sieci tutoriale wideo dotyczące malowania się. Paradoksalnie młode dziewczyny dzięki nim malują się nieraz lepiej, niż ich matki.
Co to oznacza dla Twojej marki? Powinieneś edukować na temat swoich produktów, sposobu ich używania oraz benefitów z niego płynących. Najlepiej poprzez formy content marketingowe, które w kontekstowy i ciekawy sposób zareklamują Twoje produkty.
Obeznani w nowych technologiach
Post-Millenialsi to pokolenie świetnie obeznane w nowych technologiach i trendach. Nie rozstają się ze smartfonem (80% z nich sprawdza notyfikacje na telefonie przynajmniej raz na godzinę). A telewizor? Tak, ale bardziej do podłączenia konsoli, niż oglądania telewizji.
Powinieneś o tym pamiętać podczas planowania kampanii do tej grupy docelowej. Twoja marka powinna zaprzyjaźnić się z mediami digitalowymi.
Jeszcze bardziej multi-taskingowi
W szkole jednocześnie tworzą dokument na komputerze, google’ują coś na smartfonie, robią krótkie notatki do zeszytu i prowadzą wymianę zdań z sąsiadem z ławki. Od dzieciństwa są przyzwyczajani do robienia kilku rzeczy naraz, a postępująca technologia tylko im w tym pomaga.
Dlatego coraz więcej marek przygotowuje aktywacje konsumenckie, które efektywnie angażują ich na kilku kanałach komunikacji równocześnie. Wystarczy zobaczyć case Adidas Tubular – marka w tym samym czasie wymagała obecności użytkowników na Snapchacie, Instagramie oraz Facebooku.
Jeszcze mniej skupieni
Dorastają w czasach, w których w ciągu godziny mogą dostawać nawet 500 komunikatów marketingowych. Są wręcz bombardowani różnego rodzaju informacjami zewsząd – w onlinie i w offlinie. Dlatego często mają trudności ze skupieniem się nad jakąś rzeczą przed dłuższy moment. Ma to doskonałe odzwierciedlenie w sposobie konsumowania przez nich mediów. Na Facebooku, Instagramie czy Snapchacie preferują kilkunastosekudnowe wideo, które nie wymaga od nich dużej ilości uwagi. A długie teksty? Kto ma czas je czytać? #TL;DR
Millenialsi powoli przestają być głównym tematem marketingowych dyskusji – każdy o nich już słyszał i wie jak zdobyć ich atencje. Nowym, jeszcze bardziej wymagającym targetem stali się przedstawiciele Generacji Z, którzy pod wpływem digitalowych mediów i nowych technologii, zaczęli inaczej konsumować media. Warto o tym pamiętać, gdy będziesz planował dla nich komunikacje swojej marki. A gdy będziesz szukał inspiracji, zobacz działania Coca Coli na Polskim rynku. Myślę, że ta marka doskonale dogaduje się z tym targetem. Materiały wideo wykorzystujące młode gwiazdy Internetu, podbiły ich serca i portfele.
—
Trend Signals od Natalii Hatalskiej – comiesięczna inspiracja dla marketera, stratega i badacza