Mitnick to również swego rodzaju celebryta – bohater mediów, książek, a nawet filmów – jego przygodami zostały zainspirowane Gry wojenne (1983), a Obława (2000) wprost opowiada o pewnym wycinku jego życia.
Biografia Mitnicka to niewątpliwe wdzięczny materiał na opowieść. W książce „Duch w sieci. Autobiografia”, nasz bohater tę opowieść snuje sam. I trzeba mu przyznać, że potrafi to robić. Tak jak w przedmowie do książki zapewnia nas Steve Wozniak, współzałożyciel Apple, a prywatnie przyjaciel autora, Mitnick jest niezłym gawędziarzem.
Zobacz również
Swoje pierwsze sztuczki (bo tak je nazywa, zainspirowany magicznymi trickami, którymi zaimponował mu ojciec jego koleżanki – iluzjonista-amator) Kevin Mitnick zaczyna robić w wieku 12 lat – darmowe rozmowy telefoniczne za pomocą radiostacji i własnej roboty bilety na przejazdy autobusami komunikacji miejskiej w Los Angeles to początek długiej drogi, która prowadzi do hackowania największych korporacji świata, włamań oszacowanych na łączną wartość 300 milionów dolarów i 5-letniej odsiadki w więzieniu. Przy czym warto podkreślić, że Mitnick nigdy nie sprzedawał zdobytych danych, ani nie wykorzystywał ich do własnych celów. Hackował dla samego złamania zabezpieczeń, dla zabawy, z ciekawości, by, jak sam mówi, udowodnić światu i samemu sobie, że jest najlepszy.
Dziś Mitnick pracuje dla wielu firm na całym świecie jako konsultant do spraw zabezpieczeń. Do 2010 roku obowiązywał go całkowity zakaz opisywania szczegółów ze swojego życia. Kiedy tylko wygasł, Mitnick zasiadł do spisywania swojej autobiografii, która pojawiła się w księgarniach w sierpniu 2011 roku. W tym miesiącu polską edycję książki przygotowało wydawnictwo Pascal. NowyMarketing jest jednym z patronów medialnych tej pozycji.
Zapewne już samo nazwisko Mitnicka na okładce jest gwarancją sukcesu sprzedaży książki. Jednak „Duch w sieci. Autobiografia” jest naprawdę porządnym kawałkiem literatury. Napisana jasnym, wartkim językiem, świetnie skonstruowana, wciąga od początku do końca. Czyta się ją jednym tchem. Polecamy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing