Dlaczego w tej kampanii oglądamy piłkarzy, którzy drapią się w krocze?

Dlaczego w tej kampanii oglądamy piłkarzy, którzy drapią się w krocze?
Piłka nożna jest często identyfikowana z wyłącznie męskimi spotkaniami. Czy może być lepszy sport, który przemówi płci męskiej do rozumu? Ta kampania mówi: miej odwagę być mężczyzną, dotknij się!
O autorze
1 min czytania 2017-04-25

Czy publiczne, nagminne „wkładanie ręki w spodnie” może wpłynąć pozytywnie na społeczeństwo? Niemieccy urologowie przygotowali spot z piłkarzami w roli głównej. Wybór występujących w reklamie nie jest przypadkowy – zawodnicy, którzy są nieraz idolami dla mężczyzn mają przekonać, że samobadanie nie jest powodem do wstydu i nie odbiera męskości. Stanowi jednak pierwszy krok do wykrycia raka jądra. W przypadku zaobserwowania nieprawidłowości należy niezwłocznie udać się do lekarza. 

Nowotwór jądra to choroba, na którą regularnie zapada coraz więcej osób, a jej statystyki zachorowań rosną. Rak jądra jest najczęściej występującym nowotworem u młodych mężczyzn (20-35 lat). W Polsce w ciągu ostatnich trzech dekad wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając w 2010 roku ponad 140,5 tys. przypadków.

Film był częścią kampanii przeprowadzonej w Niemczech. Akcja miała na celu rozpowszechnienie informacji na temat choroby i samobadania. Materiały są dostępne na stronie.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Game of Balls” to akcja, która miała zwiększyć świadomość na temat raka jąder i ich badania. Agencja M&C Saatchi współpracowała z firmą Digital Playground, jednym z największych studiów filmów dla dorosłych, stworzyła film na podobieństwo serioalu „Gra o Tron”. W środku akcji, gwiazda porno zatrzymuje się, zwraca się do widza i pokazuje, jak przeprowadzić samobadanie.

Kampania osiągnęła olbrzymie rezultaty: komunikat rozprzestrzeniał się organicznie w sieci, osiągnął 1,5-miliona wyświetleń w ciągu pierwszych czterech tygodni!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rak jąder atakuje coraz więcej mężczyzn. Profilaktyka w tym wypadku jest wyjątkowo ważna, bo wcześnie wykryty rak jąder jest w 100% uleczalny. Kluczową rolę w profilaktyce raka jąder odgrywa samobadanie. Dlatego ważna są akcje społeczne, które podnoszą świadomość mężczyzn. W zeszłym roku ruszyła akcja #łapjaja! 

Organizatorzy akcji zaprosili do udziału wielu influencerów. Zobaczcie kilka nagrań, które powstały w ramach #łapjaja.