– Dążymy do świata, w którym ludzie są na siebie otwarci i życzliwi. Pomagają tym, którzy znaleźli się w potrzebie, próbują ich zrozumieć. – tłumaczy ks. Jacek Stryczek, pomysłodawca SZLACHETNEJ PACZKI – Chodzi o to, żeby przestać patrzeć na świat przez szybę z własnego ciepłego domu, ale otworzyć okno, wyjść i zaangażować się.
– W spocie obcujemy z piękną ideą – razem, wspólnie, możemy zmienić świat – możemy pomóc rodzinom w potrzebie. Za tą ideą kryje się opowieść SZLACHETNEJ PACZKI. W świecie, który odkrywamy, okno w okno mieszkają ze sobą potrzebujący i darczyńcy. Nasi wolontariusze wypatrują potrzebujących a potem ludzie się łączą i przekraczają samych siebie, aby zmienić ich życie – dać im światło zmiany – mówi Jakub Marczyński, dyrektor Kreatywny WIOSNY. – Ta piramida, która na końcu powstaje, to fakt. Tworzą ją wszyscy, którzy pomagają w PACZCE – i ci, którzy wpłacają, i Gwiazdy, i nasi darczyńcy. A światło, które niesie do potrzebujących, ja czytam jako dobro, które rozświetla wszystkich – także tych tworzących piramidę. W końcu więcej szczęścia jest w dawaniu niż w braniu. I taka jest PACZKA. – dodaje Marczyński.
Zobacz również
Do współpracy przy produkcji spotu WIOSNA po raz kolejny zaprosiła wybitnych specjalistów. Na etapie tworzenia scenariusza współpracowali z Lechem C. Królem i prof. Robertem Kozielskim. Do produkcji WIOSNA zaprosiła filmowców z warszawskiego SAMOLOT.TV, którzy wspierają SZLACHETNĄ PACZKĘ od lat. Trzeci rok z rzędu reżyserii spotu dla kampanii podjął się Kristoffer Rus, za kamerą stanął Dominik Danilczyk. W ubiegłych latach zrealizowali wiosenne kampanie „Fryzjer” z Pawłem Małaszyńskim czy „0-3 do przerwy” z Jerzym Dudkiem.
Jak mówi reżyser, Kristoffer Rus, koncepcja spotu rodziła się w bólach, powstało kilkanaście wersji scenariusza.- To najbardziej oryginalny spot SZLACHETNEJ PACZKI. Ograniczenia finansowe zmusiły nas do tego, żeby pobawić się formą. Spot jest piękny i prosty, a kartonowy świat wprowadza bajkowy klimat, przenosi na poziom idei. Chodziło o to, żeby pokazać, że w Paczce nie chodzi o poświęcenie, ale o radość pomagania.
Operatorem, tak jak w przypadku REAL’nej POMOCY, był Dominik Danilczyk.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Jestem z tego spotu bardzo zadowolony. Ten pomysł jest inny. Wiem, że wymagał odwagi ze strony Paczki, ale według mnie efekt jest dużo lepszy, niż gdyby spot powstał po prostu na jakimś osiedlu, tak jak zakładaliśmy w pierwszej wersji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kartonowy świat, w którym toczy się akcja powstał w pracowni art’Adamiak Studio, znanej z realizacji m.in „Latającej Maszyny”. Przez tydzień pracowało nad nim pięć osób.
– Najbardziej dumna jestem z prysznica – mówi scenograf, Anna Adamiak. – Jak zrobić wodę z kartonu, i to na dodatek taką, która się leje? To było wyzwanie! Kolejny trudny rekwizyt to laptop i okno – dodaje Adamiak. – Wszystko musiało być nie tylko ładne, ale i funkcjonalne. To oznacza na przykład, że okno musiało się otwierać.
Oto kulisy powstawania spotu:
Na stronie internetowej szlachetnapaczka.pl uruchomiona została już baza rodzin czekających na pomoc. Do 8 grudnia każdy może wybrać jedną z nich i specjalnie dla jej członków przygotować konkretną i mądra pomoc. Na stronie Stowarzyszenia można też wspomóc projekt finansowo.