Rozwój advergames i gier w marketingu

Rozwój advergames i gier w marketingu
Stały rozwój mediów społecznościowych, w tym rewolucja, jaką nam ostatnimi laty zafundowały takie marki jak Facebook czy nasza-klasa.pl jest idealnym podłożem do rozwoju gier i wykorzystywania mechanizmów znanych z gier do zmian zachowań użytkowników w innych środowiskach.
O autorze
1 min czytania 2012-11-27

Nie chodzi tutaj wyłącznie o gry typu FarmVille czy Wiejskie Życie. Popularność zdobywają proste gry, do których rozegrania nie potrzeba tygodni czy miesięcy, a raczej minut. Proste gry casual pozwalają bowiem odnaleźć rozrywkę, chwilę odreagowania bez potrzeby zagłębiania się w choćby prosty scenariusz prowadzenia farmy.

Dla przypomnienia gry reklamowe to produkcje realizowane na zlecenie reklamodawcy, posiadające mechanizmy umożliwiające realizację zadanych przez klienta celów marketingowych. Gra może po prostu promować nowy produkt lub usługę, ale także może realizować dodatkowe zadania, takie jak np.: zbieranie fanów lub członków grup w serwisach społecznościowych, realizacja konkursów z nagrodami, zbieranie adresów e-mail graczy, edukacja czy nawet integracja konkretnej grupy lub branży. W grze reklamowej najważniejszymi elementem jest gra, a dopiero na drugim miejscu reklama. Ostatnie ciekawe polskie produkcje udowadniają, że reklamodawcy zauważyli, że bardziej opłaca się dostarczyć ciekawą grę, z ciekawą rozgrywką, mechaniką, grafiką i scenariuszem – niż zmuszać gracza do grania samym produktem lub marką. To właśnie postawienie na grywalność pozwoliło na pojawienie się takich gier jak Angry Birds czy FarmVille, i taką zmianę widać w produkcjach końca 2011 roku oraz w nowych realizacjach z 2012.

Czytaj dalej:

Tekst został po raz pierwszy opublikowany w raporcie Game Industry Trends 2012 przygotowywanym przez NowyMarketing oraz NoNoobs.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj