– Jako „dziecko” Wirtualnej Polski, conceptshop.pl ma ogromne zaplecze techniczne, promocyjne oraz marketingowe. Od początku istnienia, czyli od kwietnia 2012 roku – stawialiśmy przede wszystkim na jakość produktów i obsługi – opowiada zespół platformy.
Allegro
Nie prowadzimy sprzedaży za pośrednictwem Allegro.
Zobacz również
Blogosfera
Intensywnie współpracujemy w blogerami. Przez pierwsze pół roku istnienia serwisu jego „twarzą” była jedna z najpopularniejszych polskich blogerek – Alicja Zielasko (alicepoint.blogspot.com), z którą wspólnie promowaliśmy niezależną modę. Obecnie jesteśmy w fazie negocjacji z kolejnym znanym nazwiskiem polskiej blogosfery.
Cross-marketing
W strategii stawiamy na promocję projektantów i ich produktów, które można, oczywiście, znaleźć w conceptshop.pl. Ściśle współpracujemy z redakcją kobieta.wp.pl i cyklicznie, na łamach działu moda, prezentujemy sylwetki naszych projektantów. Objęliśmy też patronatem kilka dużych imprez branżowych. Ostatnio, Warsaw Fashion Weekend – Swedish Miracle.
Darmowa dostawa #PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W koszt każdego produktu jest wliczona dostawa.
E-mail marketing
Wykorzystujemy mailingi do użytkowników Poczty Wirtualnej Polski. Ściśle określonym grupom docelowym wysyłamy informacje o nowościach. To bardzo dobra forma promocji, ale korzystamy z niej w bardzo oszczędny sposób. Nie chcemy być nachalni i zniechęcić użytkowników do siebie. Dzięki temu nasze mailingi osiągają bardzo dobre wyniki i współczynnik klikalności – najwyższy CTR wyniósł aż 23%. Niedługo też zamierzamy uruchomić regularny newsletter.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Facebook
Praktycznie od początku funkcjonowania serwisu wykorzystujemy dedykowany profil na FB jako podstawowe miejsce komunikacji z użytkownikami. Odnotowujemy stały przyrost fanów, jednak to nie ich liczba jest dla nas najważniejsza. Nie podejmujemy tym samym działań, które w szybkim czasie pozwalają ich pozyskać; często osoby zupełnie przypadkowe, nie będące targetem serwisu. Skupiamy się na wzbudzeniu ciekawości w internautach naprawdę zainteresowanych niezależną modą.
Od dwóch miesięcy działa też nasza aplikacja Open Graph, ułatwiająca użytkownikom dzielenie się ze znajomymi informacjami o najciekawszych produktach, a współpracującym z nami projektantom pomaga w promocji nowych kolekcji czy np. najnowszych fotografii z sesji zdjęciowych. Ruch z FB wzrasta o ok. 15% miesięcznie. Biorąc pod uwagę ostatni miesiąc, liczba konwersji z tego źródła kształtuje się na poziomie ok. 5%.
Groupon i inne serwisy zakupów grupowych
Nie wykorzystujemy tej formy promocji. Powód jest prosty. Jesteśmy platformą sprzedażową – udostępniamy narzędzie do sprzedaży, a nie same produkty. Co więcej, klienci conceptshop.pl szukają wyjątkowych i unikalnych wzorów, których nie znajdą nigdzie indziej i to właśnie one są dla nich ważniejsze od ceny.
Integracje
Zintegrowaliśmy nasz system z brokerem usług kurierskich SuperPaczka.pl, dzięki czemu wszyscy nasi projektanci mogą sprawnie wysyłać sprzedawane przez siebie towary.
Klienci
Naszymi klientami są użytkownicy internetu kochający niezależną modę. Osoby, które są już znudzone rzeczami z sieciówek, cenią oryginalność i własny styl, a poprzez noszone rzeczy podkreślają swoja osobowość i charakter. 98% naszych klientów stanową kobiety w wieku 20-39 lat.
Lojalnościowe programy
Jesteśmy w trakcie wprowadzania funkcjonalności, które pozwolą nam na prowadzenie tego typu akcji. Co tu dużo mówić, działamy dopiero od kilku miesięcy. Ciągle się rozwijamy, wypróbowujemy nowe rozwiązania.
Mobile
Mobile jest największą siłą WP.PL i zarazem najbardziej perspektywicznym kanałem kontaktu z użytkownikiem. Conceptshop.pl został więc przygotowany w sposób ułatwiający przeglądanie serwisu na urządzeniach przenośnych. Planujemy udostępnienie stricte mobilnej wersji serwisu, a być może również dedykowanej aplikacji.
Niestandardowe akcje
Zorganizowaliśmy dotąd kilka niewielkich konkursów, które miały być „papierkiem lakmusowym” badającym zainteresowanie nimi użytkowników. Odzew był ogromny i niezwykle pozytywny, pracujemy więc już nad „czymś większym”. Szczegółów na razie zdradzić nie możemy 🙂
Oferta
Projektanci samodzielnie przygotowują oferty – uzupełniają opisy produktów, dodają zdjęcia, „obsługują” sprzedaż. My natomiast dbamy o odpowiedni poziom serwisu oraz doglądamy szczegółów, takich jak przypisanie produktu do właściwej kategorii czy wystarczająca rozdzielczość materiałów graficznych. Dokładamy też starań, by promować współpracujących z nami projektantów, m.in., w serwisie kobieta.wp.pl. Dzięki współpracy, artyści mają zapewniony najwyższy poziom prezentacji produktów, a użytkownicy kompletną informację o interesującym ich towarze. Ta strategia procentuje. Systematycznie przybywa marek współpracujących z conceptshop.pl. Podobnie rzecz ma się z wystawianymi w serwisie produktami. Ich liczba wzrasta o ok. 20% miesięcznie.
Reklama internetowa i pozinternetowa
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w pełni wykorzystujemy potencjał marketingowy WP.PL. Od pierwszego dnia istnienia serwisu, w całym portalu można zobaczyć kreacje reklamowe promujące nie tylko conceptshop.pl, ale przede wszystkim poszczególnych projektantów i ich produkty. Dodatkowo, na łamach kilkunastu tytułów modowych i lifestyle’owych (Viva!, Avanti, Hot, Uroda….) cyklicznie umieszczamy wizerunkowe reklamy promujące konkretne produkty wybranych projektantów. Stosujemy w nich QR kody, które mają ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do sklepu.
Dział marketingu WP.PL jest bardzo zaangażowany w promowanie projektu – można powiedzieć, że conceptshop.pl jest ich „ukochanym dzieckiem”. To zupełnie inny serwis. Dzięki temu możemy trochę bardziej zaszaleć oraz wykorzystać wszystkie pokłady kreatywności.
SEO/SEM
Prowadzimy zaawansowane działania SEO, skupiając się wyłącznie na optymalizowaniu treści serwisu. Prowadzimy więc „czystą” grę, która przynosi nam bardzo pozytywne efekty.
Targetowanie
Prowadzone przez nas kampanie promocyjne są targetowane do użytkowników potencjalnie najbardziej zainteresowanych tematyką modową. Wszystkie reklamy i mailingi są nie tylko targetowane, ale też opytymalizowane w trakcie trwania kampanii, aby osiągnąć jak najlepsze efekty marketingowe. Poza tym rotujemy oferty, starając się, żeby były one jak najbardziej dostosowane do portfela zakupowego internautów.
Up-selling i cross-selling
Wykorzystujemy autorską platformę rekomendacji. Prezentowane w niej produkty są dobierane tak, by jak najlepiej trafiały w gust użytkownika.
Wideo
W najbliższym czasie planujemy wprowadzenie funkcjonalności umożliwiającej dodanie do galerii projektanta w conceptshop.pl materiałów wideo. Będą to mogły być zarówno filmy prezentujące sylwetki projektantów, jak również zapisy z odbytych pokazów mody i akcji promocyjnych.
Viral, marketing szeptany, e-pr
Do działań promocyjnych wykorzystujemy najefektywniejsze formy promocyjne WP.PL (reklama on-line i off-line, patronaty itd.), natomiast w utrzymaniu relacji z użytkownikami pomaga nam, w tej chwili, Facebook.
Znaczki, czyli certyfikaty i oznaczenia
Wystarczy, że działamy pod egidą WP.PL, jednego z czołowych polskich portali. Ta marka niesie za sobą profesjonalizm i wiarygodność. Lepszej rekomendacji czy certyfikatu mieć chyba nie można.