…kolejne części poradnika m.in. z zakresu performance marketingu.
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przy e-mail marketingu jest prowadzenie komunikacji nieuwzględniającej personalizacji i segmentacji bazy. Każda osoba, której adres mailowy znajduje się w bazie Marketera otrzymuje wiadomość o tej samej zawartości. Warto pamiętać o tym, by przygotowywać osobiste wiadomości nawiązujące do historii użytkownika i jego preferencji. Z naszego doświadczenia wynika, że dobierając treści do potrzeb użytkownika mamy większą szansę wejść z nim interakcję niż przy informowaniu tylko ogólnie o nowościach i promocjach. Wskaźniki Open Rate oraz CTR rosną o 20-50% – pisze na łamach poradnika – Magdalena Czachowska z Optimise.
Zobacz również
Mając do dyspozycji dane z różnych źródeł oraz wizję przed oczami, z kim i w jaki sposób chcemy się komunikować, możemy podjąć się wielokanałowych działań, które realizujemy przez różne kanały. W tym przypadku istotne jest również utworzenie naszym klientom tzw. profili 360* mających na celu przypisanie im wszystkich informacji i typów danych, które na ich temat posiadamy. Dotyczy to również informacji zwrotnych od dostawców naszych rozwiązań w zakresie marketingu, ponieważ to w tym punkcie znajduje się kluczowa kwestia związana z redukcją kosztów naszych działań, jak i budowaniem pozytywnego wizerunku marki, unikając chaosu w komunikacji z klientami – Michał Wojciechowicz, Square Data
Aby móc mówić o konwersji z email marketingu, odbiorca musi najpierw otworzyć maila. Dlatego należy odpowiednio przygotować temat, nadawcę i preheader wiadomości. Aż 69% odbiorców oznacza mail jako SPAM tylko na podstawie tematu, stąd błędy w tych treściach mogą kategorycznie zmniejszyć konwersję z mailingu (Convince & Convert). Temat wiadomości powinien mówić, co znajduje się w treści maila lub zachęcać do otwarcia go. Badania FreshMaila wskazują, że krótki, dwuwyrazowy temat osiąga najwyższy wskaźnik Open Rate – Eliza Bzdoń, FreshMail.
Segmentacja i personalizacja do marketingowe „must do”. Odbiorców można podzielić na kilka charakterystycznych grup. Podstawowe segmenty, na które – zgodnie z cyklem życia klienta – można podzielić bazę , to klient potencjalny, nowy, obecny czy nieaktywny. Na podstawie kolejnych, zbieranych z czasem danych, możesz dodatkowo podzielić bazę w oparciu o informacje deklaratywne (np. wiek, płeć, imię, miejscowość) oraz behawioralne, dotyczące ich zainteresowań. W segmentacji bazy pomoże też analiza RFM, która pozwala określić, kiedy klient dokonał ostatniego zakupu, jak często dokonywał zakupów, czy też jaka jest całkowita wartość zamówień dokonanych przez danego klienta – Anita Wata, Optivo
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pamiętaj, aby doceniać siłę e-mail marketing. W dalszym ciągu jest on, obok pozycjonowania oraz płatnych reklam, jednym z najskuteczniejszych oraz co ważne, najtańszych sposobów na promocję produktu, komunikację z Twoimi klientami i osiąganie celów biznesowych. Poprzez umiejętne połączenie wartościowych treści produktowych, wzbogaconych wiedzą ekspercką i nieoczekiwanymi prezentami dla Twoich od- biorców możesz osiągnąć znakomite wyniki. Jeżeli zadbasz o wysoką jakość e-mail marketingu, stosunkowo łatwo osiągniesz przewagę konkurencyjną i zbudujesz bazę lojalnych i ufających Twojej marce klientów – Przemysław Galadyk, Gospy.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zidentyfikowanie różnych grup osób odwiedzających Twój e-sklep to podstawa, aby myśleć o zwiększeniu sprzedaży poprzez personalizację wizyt. Dobrze zaprojektowany sklep powinien uwzględniać potrzeby i oczekiwania nie wszystkich, ale głównych segmentów klientów, którzy go odwiedzają. Inaczej zachowują się odwiedzający w zależności od wieku, płci, intencji wizyty a nawet asortymentu jaki chcą kupić. Dlatego należy inaczej projektować użyteczność sklepu z branży mody, a zupełnie inaczej z branży elektroniki – Piotr Oracz, Loopa.eu
Według danych pochodzących z Marketing Sherpa aż 79% tzw. MQL (marketing quali ed leads) nigdy nie konwertuje na sprzedaż. Aby odnieść sukces i zmienić użytkownika w Klienta musimy stworzyć dopasowane do niego automatyczne komunikaty. Należy więc zwrócić uwagę na dwa słowa klucze: „dopasowane” i „automatyczne”. Oto magia Lead Nurturingu. Dopasowana, gdyż powinna przynosić użytkownikowi korzyść. Musi trafiać w jego konkretne potrzeby. Automatyczna, ponieważ jest wysłana w odpowiednim czasie i kolejności. Wiadomości układamy w jeden lub więcej scenariuszy, które umiejscawiają użytkownika na ścieżce do konwersji – Bartłomiej Szpilski, Performics.
Jednym z najbardziej typowych sposobów na pozyskiwanie adresów e-mail potencjalnych klientów jest ich dobrowolne przekazanie przez odbiorców. Uzyskanie zgody na wysyłanie mailingu musi nastąpić zgodnie z określonymi zasadami. (…) Ważnym jest, by każda zgoda została udzielona w sposób wyraźny, jednoznaczny i dobrowolny, w związku z czym nie można jej zawrzeć w treści bądź dołączyć do umowy czy też regulaminu. Może być udzielona w formie checkbox-a bądź listy wyboru z zaznaczeniem odpowiedniej opcji: wyrażam/ nie wyrażam zgody na (…), przy zaznaczeniu, iż checkbox musi być domyślnie odznaczony, a sam odbiorca winien zaznaczyć właściwe pole wyboru – Agata Kowalska, Anna Łanoszka, Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy
Legalne przetwarzanie danych wymaga również uwzględnienia wielu zasad o charakterze techniczno-organizacyjnym. Do takich należy obowiązek zgłoszenia zbioru GIODO, ale również obowiązek prawidłowego i adekwatnego do rodzaju danych i związanego z tym ryzyka zabezpieczenia danych. Poziomy (podstawowy, podwyższony i wysoki) bezpieczeństwa danych wyznaczają szczegółowe przepisy prawa, a zastosowanie jednego z nich zależy zwykle od charakteru prowadzonej działalności. Przedsiębiorca ma również obowiązek właściwego dokumentowania procesu przetwarzania. Obejmuje to w szczególności obowiązek wdrożenia w firmie dwóch podstawowych dokumentów: polityki bezpieczeństwa oraz Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym. Ważne jest również przygotowanie stosownych, pisemnych upoważnień dla pracowników, którzy w firmie zajmują się przetwarzaniem danych – Tomasz Koellner, Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy
Jeszcze parę lat temu strategia omnichannel dopiero raczkowała na polskim rynku. Nie było narzędzi, które skutecznie mogłyby ją wesprzeć. Na rynku nie było też wyszkolonych specjalistów do ich obsługi. Dziś prowadzenie biznesu bez wykorzystania omnichannel wykorzystując do tego intuicyjne systemy (takie jak SA- REhub) może być równoznaczne z porażką i zamknięciem firmy. Dzięki wielokanałowości zyskujesz lojalnych klientów, twardą pozycję na rynku i rzeczywisty wzrost sprzedaży – Magdalena Niedobecka, Monika Wiśniowska, SARE.
Poradnik można pobrać ze strony e-Izby.