Mall.pl z nową strategią i zmianami personalnymi

Mall.pl, jeden z najważniejszych liderów e-commerce w Polsce będący częścią międzynarodowej grupy e-commerce Mall Group z sukcesem działa na 7. rynkach europejskich, dominując w rejonie CEE.
O autorze
2 min czytania 2017-09-12

Przyszedł czas na nową strategię biznesową i zmiany personalne.

Efektywny rozwój

Szybko rozwijający się sektor e-commerce powoduje wzrost znaczenia usług transgranicznych i wymaga wyjątkowo specjalistycznej koordynacji logistyki dla handlu międzynarodowego. Wykorzystując intensywny wzrost handlu internetowego, konkurencyjność produktów z Chin i innych krajów regionu oraz geopolityczne usytuowanie Polski, Grupa Mall chce jeszcze silniej zaznaczyć swoją obecność i ugruntować pozycję lidera w tej części Europy. Zmiany w Mall.pl mają związek z rozwojem firmy na rynku polskim i wdrożeniem nowej strategii biznesowej, która ma opierać się na stworzeniu bardzo efektywnego i funkcjonalnego „xborderu”, wykorzystującego siłę zakupową Grupy Mall w Czechach i jeden z najnowocześniejszych i w pełni zautomatyzowanych magazynów e-commerce w Pradze. Polski rynek e-commerce rośnie z roku na rok o ok. 15 proc i to szybkie tempo wzrostu wymusza konsolidację działań. Podobna strategia sprawdziła się już na słowackim rynku, stąd też będzie teraz wdrażana na rynek Polski.

Na potrzeby nowej strategii powstanie nowa platforma typu marketplace, uzupełniająca sprzedaż i logistyczną obsługę w centrali w Czechach. Ku końcowi dobiegają rozmowy z kilkoma kluczowymi partnerami biznesowymi w projekcie pilotażowym uruchomienia nowego marketplace’a.

Strategiczne zmiany

W związku ze zmianami strategii działań na polskim rynku, ze stanowiska Prezesa Zarządu rezygnuje Vit Endler, a Katarzyna Windysz obejmuje stanowisko Country Managera Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Katarzyna Windysz od wielu dobrych lat związana jest z branżą e-commerce i posiada wysokie kompetencje w zakresie sprzedaży oraz rozwoju biznesu. Przez ponad 5 lat pracowała w Mall.pl, w tym piastując stanowisko Dyrektora Handlowego. Wcześniej przez kilka lat pracowała w dziale handlowym firmy Acana Polska.

W Mall.pl Katarzyna Windysz będzie odpowiedzialna za rozwój, negocjacje z kluczowymi partnerami oraz nadzór nad wszystkimi działaniami w Polsce. – Jest mi bardzo miło powitać Katarzynę Windysz na stanowisku Country Managera Polski. Jej bogate branżowe doświadczenie na pewno wzmocni kierownictwo w Grupie Mall – mówi Vit Endler. – To ekscytująca kontynuacja wzrostu na polskim rynku i dalszej popularyzacji e-commerce w Polsce. Jestem przekonany, że Katarzyna będzie kontynuowała rozwój i umacnianie pozycji Mall.pl w Polsce.. Wierzę, że Grupa Mall wdrażając przyjętą strategię, jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję rynkową – dodaje V. Endler.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Vit Endler rozpoczynał swoją karierę zawodową w Copy General, gdzie spędził 13 lat na stanowiskach Dyrektora Sprzedaży i Marketingu, wprowadzając firmę na polski rynek i rozwijając z sukcesem jej obroty. W 2010 r. dołączył do Internet Mall Polska jako Country Manager. W 3,5 roku rozwinął firmę z 8 pracownikami i 10 zamówieniami dziennie w jeden z czołowych i najszybciej rozwijających się e-commercowych biznesów, zatrudniający 160 pracowników i osiągający obrót w wysokości 50 milionów euro. Od 2014 r. był odpowiedzialny za całość zagranicznych operacji w Netretail Holding oraz całokształt działalności firmy, w tym objął stanowisko Prezesa Zarządu Mall.pl. Jako manager z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu marek na rynki zagraniczne i prowadzeniu dialogu z konsumentem, będzie od tego roku niezależnym konsultantem i doradcą e-commerce, w tym dla Mall.pl. – Chcę wykorzystać swoją wiedzę i zdobyte wieloletnie doświadczenie zarówno w e-commerce i biznesie, by wspierać inne firmy w ich drodze do sukcesu. Równocześnie jeszcze bardziej aktywizować się na polu konferencyjnym i naukowym, dzieląc się z innymi tym, czego już się nauczyłem i pomagając innym, mierzyć się z wyzwaniem jak efektywnie zarządzać i wykorzystać jeden z najcenniejszych potencjałów sprzedaży online w czasach omnichannel – uzupełnia Endler.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednym z pierwszych dodatkowych projektów, w który zaangażuje się Vit Endler będzie Virtooal.com, oferujący innowacyjne, a przede wszystkim realnie redukujące ilość porzuconych koszyków, rozwiązanie wirtualnego lustra dla e-commerce z branży fashion i beauty.