W ramach kampanii została utworzona tajemnicza firma cateringowa „Dieta Sebastiana”. Na specjalnej stronie internetowej pojawił się jadłospis, który zawierał 3 bardzo ubogie posiłki: kajzerkę, ziemniaki z koperkiem oraz kromkę chleba z margaryną.
Na dietę przeszli wpływowi influencerzy, tacy jak 5 sposobów na…, Szymon Czerwiński, Skutecznie.tv, Ewa Niespodziana, Mikskejt i The Happy Bun. Wzbudziło to duże zainteresowanie i zdziwienie odbiorców, którzy z uwagą śledzili efekty przejścia na taką dietę oraz próbowali odkryć, kim jest tytułowy Sebastian.
Zobacz również
Faza teaserowa prowadziła do revealu – video z przekazem od autora diety, którym okazało się… niedożywione dziecko. Sebastian stał się jednocześnie ambasadorem zbiórki „Podziel się dobrym posiłkiem”. Film można obejrzeć pod linkiem.
Pomysłodawcy wykorzystali rosnącą popularność tzw. „diet pudełkowych” i stworzyli pierwszą na świecie dietę inspirowaną jadłospisem niedożywionego dziecka. Podając ją w intrygującej dla społeczności internetowej formie, zwrócono uwagę na problem niedożywienia dzieci.
Inicjatorem programu jest firma Danone, a organizatorem zbiórki żywności – Banki Żywności. Więcej informacji o „Podziel się dobrym posiłkiem” na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za pomysł kreatywny i wsparcie strategiczne odpowiada agencja VML Poland. Realizacją kampanii zajęły się agencje VML Poland i Young & Rubicam oraz dom mediowy Mediacom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing