Wyniki finansowe za rok obrotowy 2012
Szacowane przychody netto agencji Socializer S.A. wraz z 10K Media Sp. z o.o., która działa pod marką Brandkarma, wyniosły ok. 8 mln zł netto. Agencja Lubię To prowadząca działalność w ramach spółki M2.0 Sp. z o.o. wygenerowała w 2012 roku szacunkowy przychód na poziomie ok. 4 mln złotych netto. W prognozie podano również, że całościowe szacunkowe przychody jednostkowe spółek z grupy wyniosły 12 mln zł netto. Na poziomie skonsolidowanym przychody wyniosły 9,7 mln zł, ponieważ dane konsolidowane są dopiero od 1 listopada 2012 roku.
Przychody Socializer S.A. wzrosły o 130% w stosunku do 2011 roku, agencji Lubię to – 75%. Agencja Socializer S.A. podwoiła zatrudnienie. Cała grupa kapitałowa na koniec roku 2012 zatrudniała ok. 90 osób.
Zobacz również
Najważniejsze wydarzenia w 2012 roku
W 2012 roku agencja Socializer S.A. odnotowała największy jak dotąd wzrost przychodów i miało na to wpływ kilka istotnych wydarzeń. Po niespełna roku prowadzenia działalności, w styczniu 2012 roku zadebiutowała na rynku NewConnect. W tym samym czasie O2 – jedna z największych grup mediowych w Polsce – kupiła 30% udziałów w agencji za 6,8 miliona złotych. Już wtedy spółka Socializer wyceniana była na 23 miliony złotych. Kilka miesięcy później, w czerwcu 2012 roku, za 6 mln złotych firma kierowana przez Łukasza Misiukanisa przejęła agencje Lubię To, uważaną za jedną z najbardziej perspektywicznych na rynku social media. Kapitalizacja Socializer S.A. na dzień 14 stycznia br. wynosi 33,6 mln zł.
– To był bardzo intensywny rok i jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników. Rynek social media w Polsce rozwijał się w 2012 roku w galopującym tempie, a nam jako agencji udało się to wykorzystać. Sukces odnajduję w skalowalności naszych zasobów – od samego początku była ona podstawą naszej strategii rozwoju, a inwestorzy to doceniają – mówi Łukasz Misiukanis, prezes Socializer S.A.
Plany na 2013 rok
W 2013 roku Socializer S.A. planuje kontynuować wzrost. Strategiczne zadania, jakie agencja postawiła sobie na ten rok, to automatyzacja procesów wewnątrz firmy, a także skoncentrowanie się na długofalowej współpracy z dotychczasowymi klientami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Nie wiem czy uda nam się powtórzyć sukces z 2012 roku, ale z pewnością chcemy zachować kilkadziesiąt proc. wzrostu przychodów. Będziemy także konsekwentnie kontynuować obraną strategię, koncentrując się na rozwoju skalowalnych rozwiązań i oferowaniu kampanii efektywnościowych dla naszych klientów w social media – dodaje Misiukanis.
Słuchaj podcastu NowyMarketing