Mowa o aż 74 tysiącach dzieci, które z różnych powodów nie mogą wychowywać się w rodzinach biologicznych. W większości to dzieci, których rodzice nie poradzili sobie z rolą mamy i taty. To z myślą o takich maluchach Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce prowadzi trzecią już edycję kampanii rekrutacyjnej „Szukamy Rodziców SOS”.
Tym razem kampania prowadzona jest pod hasłem „Zastępujemy niezastąpionych”. Rodzice, niezależnie od ich wad i niedociągnięć – zawsze będą rodzicami i na zawsze mają zarezerwowane specjalne miejsce w sercu dziecka. Dlatego też zastąpienie ich może wydawać się misją skazaną na porażkę. Jednak historie Rodziców SOS pokazują, że jest inaczej.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
To jest trudne, ale nie jest niemożliwe. Po 30 latach pracy jako Mama SOS wiem, że to co można dać samotnym i opuszczonym dzieciom, to miłość i poczucie bezpieczeństwa. Gdy dzieci mają pewność, że obok zawsze będzie kochający dorosły, który ich nie zostawi, wyciszają się. – mówi Danusia Ulidowicz, najdłużej pracująca Mama SOS na świecie.
Praca w roli Rodzica SOS wiąże się z przeprowadzką do Wioski SOS w wybranej lokalizacji. Tam Rodzice SOS zamieszkują jeden z domów, w którym tworzą rodzinę dla 5-8 dzieci. Są ze swoimi podopiecznymi 24 godziny na dobę, tak jak zwykli rodzice. Pozwala to zapewnić dzieciom, tak ważne dla nich, poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Po miesiącach, a często latach tułaczki po różnych ośrodkach opieki zastępczej, w Wiosce SOS dzieci mają w końcu poczuć się jak w domu.
Stowarzyszenie poszukuje obecnie 10 osób, które zdecydują się na taką zmianę w życiu. Oznacza to, że w Wioskach SOS jest około 80 wolnych miejsc przeznaczonych dla potrzebujących dzieci.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
W produkcji spotu pomogli nam: Studio Filmowe Akcja TV, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz Fastmedia
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania objęta jest patronatem: Program Pierwszy Polskiego Radia oraz TVP2
Partnerem kampanii jest Kaufland Polska.