W ten sposób firma chce sporo zaoszczędzić!
Firmy coraz częściej decydują się na tworzenie własnych fontów, co powoduje, że nie ponoszą kosztów związanych z wykorzystaniem i płaceniem za te popularne. Netflix początkowo używał przede wszystkim fontu Gotham, która jest popularnym wyborem dla wszystkich związanych z branżą rozrywkową, ale od kiedy właściciele popularnych krojów coraz częściej chcą pobierać opłaty za ich wyświetlenia w formie cyfrowej, używanie popularnych i dostępnych fontów staje się coraz bardziej kosztowne.
Zobacz również
– Ze względu na globalny charakter działalności Netfliksa, licencjonowanie fontów może być dość kosztowne. Opracowanie tego fontu nie tylko stworzyło unikalny element estetyki marki, ale także pozwala zaoszczędzić firmie miliony dolarów rocznie, ponieważ firmy przechodzą do licencjonowania opartego na liczbie wyświetleń w wielu cyfrowych przestrzeniach reklamowych – powiedział Noah Nathan, kierownik projektu w Netfliksie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Marka również przenosi wirtualne doświadczenia do prawdziwego świata. Jakiś czas temu aplikację, która pojawiła się w jednym z epizodów Black Mirror, Netflix przeniósł do prawdziwego życia. Na stronie Coach.dating możemy skorzystać z gadżetu, który próbuje przewidzieć, jak długo przetrwa nasz związek.