SAP Polska: firmy, które chcą być cyfrowymi liderami, muszą działać bardziej inteligentnie

Inteligentne organizacje odgrywają coraz ważniejszą rolę w erze transformacji cyfrowej i decydują o sile narodowych gospodarek. Podkreślają to m.in. eksperci MIT Technology Review, publikując listę 50 najbardziej inteligentnych firm na świecie - umiejętnie łączących technologie i korzyści biznesowe.
O autorze
3 min czytania 2018-04-19

Eksperci ośrodka IDC szacują, że w ciągu najbliższych dwóch lat globalny udział firm objętych transformacją cyfrową powinien sięgnąć 60%. O tym, jakie technologie zbliżają polskie i globalne organizacje do bycia “smart”, będzie dyskutować ponad 500 ekspertów zgromadzonych na konferencji SAP NOW 2018 (25 kwietnia).

Eksperci MIT Technology Review twierdzą, że sięganie po nowe technologie, takie jak Blockchain, Cloud, IoT, AI czy rozwiązania automatyzacyjne z zakresu RPA pozwalają zdobyć pozycję lidera w danej branży mimo silnej konkurencji. Tyle tylko, że wiele firm już je wdraża. Organizacje, które chcą naprawdę skorzystać z rozwiązań transformacyjnych i z małego start-upu urosnąć – być może nawet do rangi giganta – muszą pójść dalej. Umiejętnie skorzystać z technologii, stać się inteligentnymi. Hasłem zbliżającej się konferencji SAP NOW, która odbędzie się 25 kwietnia w Warszawie, będzie właśnie “Inteligentna organizacja”.

To, że przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać korzyści wynikające z transformacji, widać choćby na przykładzie IoT. Zdaniem ekspertów Gartnera do 2020 roku do sieci będzie podłączone już 20,4 miliarda urządzeń. Wykorzystanie ich potencjału polegać będzie przede wszystkim na analizie danych, jakie dostarczą. Te dane, w połączeniu z informacjami powszechnie dostępnymi, jak choćby prognoza pogody czy średnie natężenie ruchu, pozwolą otrzymać duże korzyści z wdrożenia. Może to być na przykład lepsze zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa. A IoT i analiza Big Data to przecież tylko jedna z wielu twarzy transformacji cyfrowej. Inwestycja w nowatorskie rozwiązania to dla zarządzających firmami decyzja na poziomie strategicznym, od której zależy sprawność i efektywność budowania przewagi konkurencyjnej – komentuje Tomasz Niebylski, Presales Director, SAP Polska.

Ukryty potencjał Blockchain

Oprócz IoT, coraz częściej mówi się także o rozwiązaniu Blockchain, które dotychczas kojarzone było głównie z kryptowalutami. I słusznie, bo rzeczywiście technologia ta znajduje zastosowanie w tej dziedzinie, służąc zapisywaniu transakcji. Ale z danych World Economic Forum wynika, że do 2027 roku, czyli już za dziewięć lat, 10 proc. wartości światowego PKB będzie przechowywane w łańcuchu bloków. Tym bardziej, że z technologii tej zaczynają już korzystać nie tylko przedsiębiorstwa prywatne, ale i publiczne. Idąc w ślad Estonii, która kilka lat temu wprowadziła system rozproszonej bazy danych oparty na łańcuchu bloków z informacjami w celu np. rozliczania podatków, polskie Ministerstwo Cyfryzacji także powołało już grupę ekspercką w tej dziedzinie. Jej celem jest ustalenie możliwości wykorzystania technologii Blockchain w administracji państwowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przedsiębiorcy powinni zdać sobie sprawę z korzyści, jakie niesie zastosowanie technologii Blockchain. Wśród nich wymienić należy chociażby możliwość szybkiego przeprowadzania transakcji, także w sytuacji, gdy bierze w nich udział kilka stron, ale również wysoki poziom transparentności, która zwiększa bezpieczeństwo, bo zapobiega oszustwom i defraudacjom, możliwość automatycznego prowadzenia procesów, aż w końcu ROI na wysokim poziomie – dodaje Tomasz Niebylski.

AI zmienia biznes

Coraz szersze zastosowanie w biznesie znajduje także sztuczna inteligencja. Z jednej strony jest wykorzystywana w systemach wspierających obsługę klienta – w połączeniu z systemem rozpoznawania mowy i technologią Machine i Deep Learning – służy do budowania głosowych asystentów, z których coraz chętniej korzystają konsumenci (40 proc. z nich woli taką formę komunikacji z firmą, niż kontakt za pośrednictwem strony internetowej czy aplikacji mobilnej). Z drugiej zaś ułatwia zarządzanie firmą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Podczas konferencji SAP NOW zaprezentowany zostanie Digital Boardroom, czyli system, który ma ułatwić podejmowanie decyzji podczas spotkań, począwszy od posiedzenia zarządu, przez komitety sterujące, aż po zwykłe narady dzięki wykonywaniu predykcji przyszłych wyników i symulacji uwzględniających przeróżne scenariusze. AI podpowiada, jakie korelacje znajdują się w pozornie niepowiązanych danych. SAP Digital Boardroom to narzędzie łączące technologie analityczne, które można stosować w każdej branży. Na SAP NOW zostanie pokazane, jak może wyglądać to narzędzie dla tak różnych światów jak zarządzanie wodociągami, zarządzanie handlem detalicznym i innych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

SAP NOW, będące jednym z wielu planowanych na świecie eventów w ramach touru SAP, odbędzie się 25 kwietnia w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre przy ul. Grzybowskiej 63 w Warszawie. Więcej informacji na stronie internetowej wydarzenia – events.sap.com/pl-sap-now-2018/pl/home

Gościem specjalnym konferencji będzie Gerd Leonhard, futurysta i mówca, strateg, CEO The Futures Agency, uznany w 2015 roku za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób świata IT. To ceniony ekspert ds. transformacji cyfrowej i związanych z nią wyzwań, przyszłości gospodarki opartej na technologiach, mediów społecznościowych i komunikacji, a także perspektyw ludzkości w obliczu rozwoju maszyn.

Wśród partnerów premium SAP NOW 2018 są firmy Intel i Lenovo. Partnerem technologicznym jest Intel – SUSE. Partnerzy Złoci: Gavdi Polska, itelligence, KBJ, ENGINIETY, SID, SNP Poland. Partnerzy srebrni: Alna Business Solutions, Atos, HICRON, hycom, IPOPEMA Business Consulting, MDS ap Tech, ROC, S&T Services, SI-Consulting, Westernacher. Brązowym partnerem jest firma Seargin.

Główny Patronat Mediowy nad konferencją objęła Rzeczpospolita. Patroni mediowi: Antyweb, Erp24.pl, Erp-view.pl, Harvard Business Review Polska, MagazynIT.pl, MamStartup, NowyMarketing i Pclab.pl. Patronaty mediowe ścieżek tematycznych: CCnews.pl (Customer NOW), Personel Plus (Employee NOW), Polski Przemysł (Factory NOW) i Wiadomości Handlowe (Buy NOW).