W poprzednich odsłonach naszego cyklu swoje przestrzenie biurowe zaprezentowały m.in. VML Poland, Google Polska, Facebook, MediaCom, Grupa Allegro, DDB, Infinity Group, OX Media, Positive Power, Mindshare Polska, JCommerce, i-systems, Mediakraft Polska, PIXERS, Le Polish Bureau / UNIT9, Squiz Poland, Deloitte Digital i Comarch.
Zobacz również
Tym razem pokazujemy kreatywne przestrzenie warszawskiego GoldenSubmarine oraz warszawskiego i łódzkiego DHL Express.
GoldenSubmarine
Tętniące życiem Śródmieście – tu przy ul. Grzybowskiej 5a w nowoczesnym biurowcu Grzybowska Park mieści się warszawski oddział GoldenSubmarine. Jak do nas dotrzeć? Z łatwością… autobusem, tramwajem albo metrem. A po drodze zawsze można skoczyć do jednej z wielu restauracji, kawiarni czy tap barów 😉
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wnętrza GoldenSubmarine to całe pokłady kreatywności i pozytywnej energii. Przestrzeń została utrzymana w tonacji bieli i czerni z delikatnymi złotymi detalami. Poszliśmy z duchem czasu i postawiliśmy na elegancki minimalizm. Już od pierwszego przekroczenia naszego progu widać go w nowym podświetlonym logo. Prosty napis ze znakiem graficznym w postaci sygnetu w kształcie peryskopu symbolizuje nowe perspektywy i śmiałe spojrzenie w przyszłość, która rysuje się przed nami naprawdę świetnie. A wiszące naprzeciwko półki z kolekcją gadżetów i produktów, związanych z głównymi markami z naszego portfolio, swoim kształtem peryskopu kontynuują wprowadzoną symbolikę i znakomicie oddają klimat utrzymany we wszystkich pomieszczeniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym, tuż po peryskopie, motywem przewodnim naszego biura są glify. Umiejscowiliśmy je na drzwiach wszystkich pokoi, a ich rozwinięcia znajdują się na ścianach pomieszczeń. I tak np. wchodząc do sali konferencyjnej, można zobaczyć kwadrat z napisem IDEA, a na ścianie wielki sześcian. Co on symbolizuje? W GoldenSubmarine zawsze myślimy outside the box! Inne glify to m.in.: COMBINE – czyli łączenie różnych perspektyw i zarządzanie projektami, ENERGY – smakowite doładowanie akumulatorów Złotej Załogi, REFLECT – bo odzwierciedlamy to, czego oczekuje klient i EXPRESS – miejsce, w którym każdy zdaje sobie sprawę, że nasi copywriterzy potrafią dosłownie wszystko.
W biurze GoldenSubmarine oprócz pokoi dedykowanych poszczególnym działom znajduje się też serwerownia, dwie sale konferencyjne, dostępna dla wszystkich i w pełni wyposażona kuchnia oraz strefa relaksu. To tu, gdy trzeba odświeżyć głowę lub po prostu się odprężyć przychodzimy i siadamy na wygodnej kanapie, nowocześnie gramy na playaku lub bardziej oldskulowo na stole do piłkarzyków.
Wiecie już jak wygląda nasza agencja online, a jeśli chcecie zobaczyć ją na własne oczy – zapraszamy do offline’u. Nasze drzwi stoją zawsze otworem!
Koncepcję wnętrz wymyśliła nasza Załoga, a za jej przełożenie na projekt odpowiadała Kinga „Wilk” Ochocka ze studia www.wilkprojektuje.pl
Do zobaczenia na pokładzie 😉
DHL Express
Budki telefoniczne, focus roomy, strefa chillout, multimedialne sale, parking dla rowerów i łazienki z natryskami, to tylko niektóre z rozwiązań zastosowanych w nowych biurach DHL Express w Warszawie i w Łodzi. Uwzględniono w nich różne style pracy i wiele elementów wpływających na wygodę pracowników, którzy już od samego początku byli zaangażowani w proces aranżacji biur. Uczestnicząc w powołanych grupach warsztatowych, wypracowali najbardziej efektywne dla siebie rozwiązania. Najlepsze z nich wdrożono w łódzkim Customer Service i w głównej siedzibie firmy w Warszawie. Przy projektowaniu obu biur postawiono na nowoczesny design, przestronność i jasność oraz przyjazną atmosferę. Zastosowane w nich rozwiązania, podkreślają charakter tych miejsc i współgrają z identyfikacją wizualną firmy.
Weekly w Norwegii, kawka w chillout, a na koniec masaż
Do wejścia na Wirażową 37 zachęca umieszczona na ścianie galeria gwiazd z imieniem i nazwiskiem pracowników biura. Bo w myśl idei DHL, na sukces firmy składa się zaangażowanie i praca każdego nas, ale tylko tworząc zespół AS ONE osiągamy więcej.
To tutaj, nieopodal lotniska Chopina, od prawie pół roku znajduje się centrala firmy oraz międzynarodowy lotniczy terminal kurierski DHL Express. W biurowcu, w którym funkcjonują kierownictwo, działy administracyjno-operacyjne i agencja celna, pracuje około 100 osób. Wspólna dla pracowników i kurierów kantyna, codziennie serwuje dania zimne i ciepłe, w tym wegetariańskie, no i desery. Biuro zaaranżowane w przestrzeni open space posiada wyznaczone strefy do pracy, spotkań, rozmów, relaksu, czy spożywania posiłków. Zastosowane w nim funkcjonalne rozwiązania pozwalają na swobodną organizację miejsca pracy, zarówno w strefie cichej, jak i w zespołach. Dostosowanie do własnych potrzeb systemów meblowych – takich jak fotele, stoliki, sofy, poczekalnie, pufy, czy budki telefoniczne – nie stanowi najmniejszego problemu.
Jak przystało na najbardziej międzynarodową firmę na świecie, sale konferencyjne noszą nazwy kontynentów i krajów, a ich ściany zdobią fototapety z krajobrazami. W przestronnym jasnym biurze pracownicy mają do dyspozycji mnóstwo sal konferencyjnych i focus roomów, a na każdym piętrze znajdują się tzw. coffee pointy z ekspresem do kawy, miejscem do odpoczynku, muzyką i lodówką. Dla tych, którzy wolą schłodzoną bądź gazowaną wodę, zainstalowano specjalne krany. A dla zwolenników zimnych napojów jest sok owocowy do rozcieńczania wodą. Codziennie skosztować można świeżych, sezonowych owoców. Nie brakuje świeżej mięty, cytryny i imbiru.
Biuro na Wirażowej to funkcjonalne, nowoczesne i przyjazne miejsce pracy ze strefą chillout, w której można posłuchać muzyki, zrelaksować się na fotelu do masażu, zagrać w piłkarzyki lub w grę planszową, czy skorzystać z roweru treningowego. Nie brakuje szaf, półek i przeszklonej garderoby, a do przechowywania osobistych rzeczy – są lockersy. „Projektując przyjazne miejsce pracy, wzięliśmy pod uwagę potrzeby różnych grup pracowników. Z pomocą projektantów, stworzyliśmy przestrzeń wspierającą ich kreatywność, wyzwalającą pozytywne emocje i ułatwiającą wykonywanie im obowiązków. Nowe biuro to miejsce, gdzie pracownicy czują się dobrze, odczuwają komfort pracy, są zmotywowani, wypoczęci i chętniej podejmują nowe wyzwania. Osiągnęliśmy to, włączając ich w proces tworzenia.” – tłumaczy Agnieszka Błaś, dyrektor operacyjny i członek zarządu DHL Express.
Ustaw Focus na Bałuty!
Łódzki Dział Obsługi Klienta DHL Express przy Targowej 35 to położone w samym centrum miasta miejsce z klimatem i świetnym dojazdem każdym środkiem transportu. Biuro przeszło adaptację w 2017 roku. Mieści się na 2. piętrze w zabytkowej fabryce włókienniczej. Panuje w nim styl industrialny, a duże przeszklenia zapewniają optymalne doświetlenie wnętrz.
To nowoczesne, przestronne, wygodne i klimatyczne miejsce pracy dla ponad 130 pracowników. „W naszym biurze postawiliśmy na optymalne połączenie ciekawego designu, funkcjonalności, przytulnego klimatu, gry kolorów, formy i światła… Zastosowaliśmy rozwiązania techniczne, które pozwalają nam na optymalne wykorzystanie przestrzeni tak, by sprzyjała z jednej strony komfortowi i efektywności pracy, a z drugiej strony – budowaniu więzi wśród pracowników, przy jednoczesnym zachowaniu intymności niezbędnej do skupienia i efektywnego wykonywania obowiązków. Znalezienie tej równowagi było dla nas kluczowe w trakcie projektowania nowego biura” – opowiada Marta Wojewnik, Head of Customer Service DHL Express.
Biuro łączy lokalne elementy kulturowe i urbanistyczne Łodzi z nowoczesnym i międzynarodowym charakterem firmy. Umieszczone na ścianach hasła zostały wymyślone przez pracowników. Grą słów połączono nazwy dzielnic miast z elementami kultury DHL Express – Ustaw Focus na Bałuty, Z as one WIDZEWięcej, Pociśnij na Górną. Ściany zdobią fototapety, do których zdjęcia wykonał jeden z pracowników zespołu łódzkiego CS DHL Express.
Pofabryczny charakter biura i nawiązanie kolorystyką do żółtoczerwonego logotypu, dodatkowo podkreślają DHL-owość tego miejsca i nierozerwalną więź z Łodzią. Jest funkcjonalnie, ale przytulnie, w czym pomaga obecność naturalnych roślin w całym biurze. Każdy pracownik posiada własne biurko i szafkę do przechowywania osobistych przedmiotów. Trudno nie zauważyć wyeksponowanych na ścianie statuetek, potwierdzających sukcesy pracy zespołowej. W biurze znajduje się wiele kanap, puf, foteli i stolików, czy też przytulnych wnęk do nieoficjalnych spotkań, gdzie można usiąść, napić się kawy z ekspresu, porozmawiać.
Dla gości i pracowników mobilnych nie brakuje miejsc typu hot desk, gdzie w dowolnej chwili każdy może zaaranżować stanowisko do pracy. Do dyspozycji pozostają liczne sale spotkań, szkoleniowe, w tym sala kreatywna. „Chcieliśmy stworzyć biuro przyjazne wszystkim pracownikom i naszym gościom. Wspólnie stworzyliśmy optymalną dla nas przestrzeń, którą możemy elastycznie dostosowywać do naszych zmieniających się potrzeb.” – podkreśla Marta Wojewnik, DHL Express.