A praca włożona w jego przygotowanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Jak zatem stworzyć formularz, który jest jednocześnie informacyjny i na tyle atrakcyjny, aby wygenerować dużą liczbę zapisów? W tym tekście przedstawię Wam 7 podpowiedzi.
Zobacz również
1. Stwórz specjalną stronę
Strona z formularzem to miejsce, w którym musisz „sprzedać” swój webinar. Przygotowanie takiej strony wymaga odrobiny czasu, jednak taka forma zbierania zapisów jest dużo bardziej angażująca dla użytkowników i zdecydowanie skuteczniejsza dla Ciebie.
Jeżeli nie masz doświadczenia w tworzeniu własnych stron i formularzy oraz chcesz skoncentrować się głównie na jakości swojego webinaru, nie masz powodów do zmartwień. Platformy takie jak ClickMeeting oferują Ci dostęp do gotowych formularzy rejestracji, które z łatwością możesz edytować i dostosowywać do własnych potrzeb.
2. Przedstaw realne korzyści
Tworząc treść strony z rejestracją ważne jest, aby przedstawić konkretny problem, a następnie pokazać, w jaki sposób nasz webinar pomoże go rozwiązać. W ten sposób zainteresowani będą mogli zdecydować, czy Twoje wydarzenie jest odpowiednie właśnie dla nich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pamiętaj, aby zawrzeć korzyści wynikające z udziału w webinarze. Dlaczego warto? Czego można się nauczyć? Kto będzie prezenterem? Wszystkie te elementy są niezbędne uczestnikom w podjęciu decyzji o zapisie na Twój webinar.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Pamiętaj o user experience
Tworząc stronę z rejestracją należy pamiętać o doświadczeniu użytkownika. Pamiętaj, aby elementy formularza były przyjemne dla oka, a nawigowanie po stronie proste i logiczne. Użyj jasnego wezwania do działania (CTA), aby zachęcić odwiedzających do szybkiego zapisu.
Poza tym upewnij się, że Twoja strona jest dostoswana do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych i tabletów. Jak wynika z naszych badań, 32% uczestników webinarów ogląda je właśnie przez urządzenia mobilne.
4. Monitoruj i analizuj działanie elementów strony
Praca nad stroną nie kończy się po jej stworzeniu i uruchomieniu. Wracaj do niej regularnie i sprawdzaj jej statystki, korzystając na przykład z narzędzia Google Analytics. Dzięki temu dowiesz się skąd pochodzi najwięcej wizyt, jak długo trwały, które elementy przyciągnęły najwięcej uwagi oraz jaki był współczynnik odrzuceń.
Mając te (i wiele innych) informacje na temat swojej strony zapisu, możesz ją optymalizować tak, aby jak najlepiej odpowiadała potrzebom użytkowników. Oprócz tego, zyskujesz wiedzę na temat kanałów, w które najlepiej inwestować promując swoje wydarzenia.
5. Pokaż swoje poprzednie webinary
Jeżeli masz w swoich zasobach nagrania z poprzednich webinarów, którymi warto się podzielić, umieść linki do nich na swojej stronie rejestracji. Jeżeli w Twoich poprzednich wydarzeniach brało udział 1000 osób lub jeżeli wydarzyło się coś, o czym warto wspomnieć – zrób to i zbuduj napięcie wokół nadchodzącego wydarzenia.
Udostępnienie archiwalnych nagrań ma kilka podstawowych zalet: buduje zainteresowanie przyszłymi webinarami, daje przedsmak tego, czego można spodziewać się w kolejnych oraz pozycjonuje Ciebie jako osobę doświadczoną w temacie, której wydarzenia warto śledzić i brać w nich udział.
6. Zastosuj psychologię FOMO
FOMO (Fear of Missing Out), czyli strach przed byciem pominiętym lub pominięciem czegoś, co może być istotne. Jest to prosta technika stosowana powszechnie w marketingu, której celem jest wzbudzenie w odbiorcach uczucia, że jeżeli nie skorzystają z Twojej oferty (tu: nie zapiszą się na webinar), stracą coś ważnego.
Cała idea mediów społecznościowych została oparta właśnie na tej koncepcji. Wykorzystanie zwrotów takich jak „liczba miejsc ograniczona”, „specjalna oferta limitowana” w zaproszeniach i na formularzu rejestracji, to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi i zwiększenie liczby zapisów.
7. Pamiętaj o przypomnieniach
Sam fakt dokonania rejestracji nie oznacza, że osoba zarejestrowana weźmie udział w Twoim wydarzeniu. Pamiętaj, aby ustawić automatyczne e-maile z potwierdzeniem dokonania rejestracji, a następnie przygotuj serię wiadomości przypominających o webinarze zapisanym osobom.
Oczywiście, nie chcemy tutaj zasypać skrzynek mailowych użytkowników spamem. Ustaw jedną wiadomość na tydzień przed wydarzeniem, kolejną na jeden dzień przed oraz ostatnią, na 10 minut przed rozpoczęciem. Upewnij się, że zawierają one wszelkie niezbędne informacje takie jak: data, godzina oraz link do pokoju webinarowego.
Podsumowanie
Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę, tworząc stronę z rejestracją na webinar. Nie bój się kreatywnych rozwiązań i zawsze pamiętaj o tym, że strona ta ma służyć przede wszystkim Twoim odbiorcom. Spróbuj zastosować powyższe pomysły i obserwuj jak wskaźniki zapisów na Twoje webinary rosną z każdym kolejnym wydarzeniem.