28 maja, podczas jubileuszowej Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. 15. edycja Konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
Zobacz również
- Best of Craft — teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany dla Fisz Emade Tworzywo
- Best of Design otrzymał projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem
- Best of Communication otrzymała kampania „Nie widać” agencji Brain dla ING
- Best of Charity otrzymała kampania „Do ostatniego Drzewa” agencji Ogilvy & Mather dla Greanpeace Polska
Wszystkie zgłoszone projekty (1233) oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena — dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.
Od tegorocznej edycji konkursu Zarząd KTR będzie przyznawał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Kot Przybora i Iwo Zaniewski oraz Pani Teresa Zielińska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nagrodzone projekty
- Złoto w kategorii Communication kampania I Love You Cindy zrealizowana przez Warsaw Creatives dla Reserved
- Złoto w kategorii COMMUNICATION – SPOŁECZNE Kartka wentylacyjna przygotowana przez Grey Group Poland dla Złotych Tarasów, Pepco i Lewiatana
- Złoto w kategorii Craft spot Lemoniada przygotowany przez Brasil dla Allegro
- Złoto w kategorii Communication Netiokracja przygotowana przez Brasil dla Netia
- Srebro w kategorii Craft wideo EB Tymczasem zrealizowane przez Papaya Films dla Grupy Żywiec
- Srebro w kategorii Communication HYBRID ZZZZZOOM FOR PORTRAITS OF ALL SIZES zrealizowany przez DDB Group dla Huawei
- Srebro w kategorii Communication – Społeczne kampania „Czysty Poznań – to nie jest taka mała sprawa” zrealizowana przez Chromatique creative agency dla Urzędu Miasta Poznań
- Srebro w kategorii Communication kampania Napoleon w Carrefour zrealizowana przez Saatchi & Saatchi IS dla Carrefour Polska
- 2 x srebro w kategorii Communication – Społeczne kampania „Nie ma Rak’n’rolla bez procentów” zrealizowana przez Grey Group Poland dla Fundacji Rak’n’roll
- Srebro w kategorii Design projekt Remiks Ż przygotowany przez VML Poland dla Grupy Żywiec
- 4 x srebro w kategoriach Communication i Craft kampania Smart Bell zrealizowana przez FCB Bridge2fun dla Axa Polska
- 5 x srebro w kategorii Communication The Missed Spaceflight zrealizowany przez VML Poland dla Samsung Polska
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na stronie: www.platforma.sar.org.pl/nagrody
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Agencją Roku zostało Ogilvy & Mather. Reklamodawcą roku ogłoszono Grupę Żywiec, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Televisor — Studia Postprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2018:
Dom Produkcyjny Roku
Studio Postprodukcyjne Roku
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2018 kampaniom: Złoto dla „Do ostatniego drzewa” (Ogilvy &Mather dla Greenpeace Polska) oraz Brązy kampaniom „Walentynkowe biuro tłumaczeń” (Saatchi&Saatchi IS dla Carrefour) i „Podziękowania 180hb” .
Na Gali zostały wręczone również nagrody w konkursie Young Creatives Cannes.
Zwycięskimi zespołami w konkursie Young Creatives Cannes w tym roku są:
- W kategorii Design, której partnerem jest Red Bull, wygrały Agnieszka Grajda i Karolina Pasek z Communication Unlimited.
- W kategorii Film, której partnerem jest marka Książęce, wygrali Paweł Murawski oraz Bartosz Bulak z Publicis DWL.
- W kategorii Digital, której partnerem jest Redds, wygrały Aleksandra Berka (They.pl) oraz Patrycja Rogacz (Melting Pot).
- W kategorii Print, w której partnerem jest innogy Polska wygrali Dzmitry Vilchytski i Olga Krasnodębska z agencji Change Serviceplan
- W kategorii PR partnerem jest IKEA, zwyciężyły Karolina Sirko oraz Karolina Partyka z 24/7Communication.
- W kategorii Clients, partnerem było Centrum Spotkania Kultur z Lublina, zwyciężyły Marta Legutko oraz Olga Gralińska z Play.
- W kategorii Media, partnerem był Red Bull, zwyciężyły Agnieszka Witkowska i Katarzyna Zinów-Szczepaniak z MullenLowe MediaHub.
Organizator: Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions
Partnerzy: DCODE MEDIA Powered by Shutterstock, Drukomat.pl, LG, Facebook, Lunapark, Upright Music, Wacom, Redds, Innogy Polska, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, IKEA, Red Bul, Książęce
Współpraca: Związek Firm Public Relations, Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych
Patroni medialni: Wirtulnemedia.pl, Label Magazine
Audytor: Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy