1. W marketingu najważniejsze jest…
Być blisko konsumenta – jego marzeń, potrzeb, ale i (a może przede wszystkim) jego codziennych frustracji i problemów.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Kampania 360 marki Semilac z udziałem Margaret, którą realizowaliśmy w 2017 roku. To były pierwsze tak szerokie, masowe działania marketingowe w branży lakierów hybrydowych. Ambitny i przemyślany plan przyniósł rewelacyjne statystyki – przede wszystkim znaczące wzrosty świadomości i używania hybryd Semilac. Kobiety po prostu uwielbiają mieć piękne paznokcie!
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
W zasadzie mierzę się z nim codziennie. Przejście z międzynarodowej korporacji do firmy, która bardzo dba o zachowanie kultury startupowej, zmusza mnie do nieustannej pracy. Staram się zachować tę twórczą energię, innowacyjność, bliskie relacje z konsumentem, nieformalne interakcje w zespole i dynamiczny wzrost, a jednocześnie nie „popsuć” tego nadmierną liczbą skomplikowanych procesów, struktur i długoterminowego planowania, które wraz ze wzrostem firmy są jednak potrzebne, aby zapanować nad jej rosnącą złożonością.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Zaprojektowanie od zera nowej marki lakierów hybrydowych skierowanej do młodszej użytkowniczki – hi hybrid. To właśnie takie projekty, gdzie na naszych oczach rodzi się marka, a potem widzimy ją na półce w sklepach i słuchamy opinii zadowolonych klientów, dają mega spełnienie.
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Tide „It’s a Tide ad” emitowana podczas ostatniego Super Bowl. Tide mnie totalnie rozbawił, robiąc sobie jaja z innych reklam, czym pokazał, jak humor w reklamie może świetnie podbijać znajomość marki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Marketing doświadczeń, który nie do końca jest nowym trendem, ale nadal niewiele firm w pełni go wykorzystuje. Wiele firm koncentruje się głównie na produktach czy technologiach, które dzisiaj słabo różnicują marki, a tracą z oczu klienta, jego styl życia, jego codzienne frustracje, marzenia… Dzisiaj tylko te marki, które potrafią pozytywnie zaskoczyć klienta, dostarczyć mu wartościowych doświadczeń na całej ścieżce kontaktu z marką i zbudować z nim autentyczną, głęboką więź, mają szansę stać się prawdziwym love brandem. Od strony technologii, z zaciekawieniem śledzę VR, AR i MR, szczególnie ich wykorzystanie w shopper marketingu, gdzie mogą mieć silny wpływ na decyzje zakupowe, ponieważ pozwalają na interakcję z produktem przed zakupem (try before you buy).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Budowanie długoterminowych strategii. W świecie, który zmienia się wykładniczo, planowanie z długim horyzontem czasowym po prostu nie działa. Potrzebna jest raczej mocna orientacja na cele strategiczne i wizja, która pozwoli się w tych zmianach nie zagubić. W dzisiejszych czasach zwyciężają nie najwięksi, ale ci, którzy najszybciej zareagują na zmianę.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Dobre zrozumienie potrzeb klienta, elastyczność obu stron i wzajemne zaufanie.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Rozmów z ludźmi, literatury biznesowej, portali branżowych, rozmów z dziećmi (które zadają bardzo dobre pytania!), obserwacji otaczającego świata.
10. Moja kampania marzeń…
To taka, która coś zmienia w życiu ludzi, wpisuje się w ich wartości, potrzeby. Bawi, wzrusza, angażuje. Mam nadzieje, że to ta następna. 🙂
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Świetnie pozwala mi realizować swoje pasje i łączyć kreatywność z analityką biznesową. W procesy marketingowe zaangażowanych jest też mnóstwo ludzi – klienci, agencje, współpracownicy – te kreatywne tarcia to ciągła adrenalina, którą lubię.
O rozmówczyni:
Joanna Mączka
Dyrektor Marketingu, Nesperta – właściciel marki Semilac
Specjalizuje się w brandingu i komunikacji. Na co dzień wykorzystuje wieloletnie doświadczenie w marketingu, jakie zdobywała zarówno w dużych korporacjach, m in NIVEA Polska, jak również w internetowych startupach. Marketing zgłębiała w różnych obszarach: od zarządzania markami, przez badania rynkowe, media, digital, PR, CSR, aż po e-commerce i e-marketing. Pasjonuje się budowaniem silnych marek, niezmordowana w poszukiwaniu konsumenckich insightów i lepszych biznesowych rozwiązań.
Joanna Mączka ukończyła studia MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Filologię Angielską na UAM w Poznaniu oraz Studia Europejskie na Uniwersytecie w Aveiro w Portugalii. Zainteresowana psychologią społeczną, przywództwem, motywacją i rozwojem osobistym. Z zamiłowania trener i miłośniczka pracy zespołowej. Kiedy nie wpatruje się w ekran komputera, kolekcjonuje kucharskie pozycje Jamiego Olivera, gra na pianinie i bardzo się stara, żeby nie być najgorszą mamą wymagającej trójki.