Duża część przedsiębiorców potrafi już w profesjonalny sposób zainteresować internautów swoją ofertą. Korzystając z narzędzi e-marketingowych typu kampanie AdWords, pozycjonowanie czy e-mail marketing, przyciągają potencjalnych klientów. Ponoszą przy tym niemałe wydatki, jednak bardzo często zapominają o innych etapach procesu zakupowego i rzadko kiedy monitorują to, co dzieje się na stronach e-sklepu.
Zobacz również
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych
-
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
– Użytkownicy często zniechęcają się, kiedy nie mogą odnaleźć poszukiwanego produktu. Często przyczyną wcale nie jest brak towaru, ale brak obsługi klienta, jak chociażby takiego, który popełnia błędy, wpisując zapytanie w okno wyszukiwania na stronie sklepu. Szybko poszuka w innym i dokona zakupu tam, gdzie towar z łatwością znajdzie – mówi Justyna Skorupska, Dyrektor Zarządzający FACT-Finder Partner Polska i Członek Komitetu Założycielskiego e-Commerce Polska.
Osoby odwiedzające e-sklep zachowują się w inny od siebie sposób. Potencjalni klienci oczekują różnych odmian tej samej informacji, poszukują też inspiracji zakupowej. W każdym przypadku znajmość potrzeb e-konsumenta (tzw. customer expierience) ma bezpośredni wpływ na poziom wsparcia jaki e-konsument otrzymuje. Ważnym aspektem jest więc zdolność do szybkiego filtrowania informacji, uzyskiwania właściwych podpowiedzi i trafionych wyników w listach wyszukiwania .
– Jednym z niezbędnych narzędzi w nowoczesnym e-sklepie jest inteligenta funkcjonalność wyszukiwania z tolerancją błędów (tzw. error tolerance). Sprzedawać efektywnie – znaczy odpowiadać na potrzeby użytkowników i rozumieć ich zachowania w sieci. Wysoka jakość obsługi klienta, komfort zakupów – są to kluczowe czynniki mające wpływ na zwiększenie przychodów w e-sklepie – dodaje Justyna Skorupska.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Pojawienie się potencjalnego klienta w sklepie online to dopiero początek jego ścieżki zakupowej. Odpowiedni silnik wyszukiwania i nawigacji ułatwia klientom zakupy, a dzięki optymalizacji, pomaga sklepowi online zwiększyć sprzedaż. Optymalizacja ścieżki zakupowej e-klienta oraz uruchomieniu dodatkowych funkcjonalności, pozwala zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 25%.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zachowania i doświadczenia z życia prywatnego przenoszone są na oczekiwania wobec dostawców biznesowych w sektorze B2B. Sektor B2C jest innowacyjny, dba o funkcjonalność i użyteczność platform sprzedażowych. Bazując na doświadczeniach indywidualnych pracownicy oczekują podobnej jakości obsługi ich jako e-klienta w świecie B2B.