Kolumbijczyk Juan Aponte, senior copywriter w agencji 180heartbeats + Jung von Matt, wytypował 7 najciekawszych, jego zdaniem, reklam z Ameryki Łacińskiej.
Zobacz również
Latynosi w komunikacji marketingowej lubią używać humoru. Niestety państwa leżące na kontynencie Ameryki Łacińskiej stale spotykają się z krzywdzącymi i najczęściej nieadekwatnymi już stereotypami. Dobrym tego przykładem jest Kolumbia – jej społeczeństwo, mimo trudnej historii, bardzo szybko się rozwija, jakość życia szybko i sukcesywnie rośnie. W tej sytuacji komunikacja reklamowa dla kolumbijskiego społeczeństwa ma ogromne znaczenie, może wspierać budowę kraju i daje marketerom tysiące możliwości.
1. FilmSuez: Payaso
Na początek reklama wyprodukowana w ramach festiwalu filmów niezależnych BAFICI Buenos Aires International Festival of Independent Cinema. Kampania miała na celu pokazanie, że niezależny festiwal filmowy skierowany jest do ścisłej grupy osób, które doceniają niekomercyjne produkcje. Reklamę stworzono zgodnie z hasłem, którym promowano festiwal przez kilka lat – „If it’s not for you, it’s not for you”.
2. Sport Club Recife: Immortal Fans
Kampania pokazująca jak wiernymi fanami piłki nożnej są Brazylijczycy i w jaki sposób można fakt ten wykorzystać w szczytnym celu. Członków klubu Sport Club Recife zachęcono do pomocy osobom, które potrzebują przeszczepów narządów. Reklama pokazuje kulisy całej akcji oraz to, jak wiele osób się w nią zaangażowało. Kampania otrzymała wiele nagród, w tym m.in. w konkursie Clio Awards 2013.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3. Molinos Río de la Plata: Mama Lucchetti
Za pomocą tej reklamy marka zerwała z wizerunkiem drogiej marki, udowadniając, że produkty firmy są dostępne dla każdego, w przystępnej cenie. Strategia polegała na wzmacnianiu więzi z matkami poprzez budowanie większego emocjonalnego brandingu. „Kreatywna mama” z reklamy ustąpiła miejsca „prawdziwej mamie” – mamie Luchetti. W 2011 roku reklama otrzymała wiele nagród w konkursie Effie Awards Argentina.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. BHG Air Conditioners: Dads in Briefs
Intrygujący pomysł na promocję klimatyzatorów. Przykład tego, jak w zaskakujący sposób namówić konsumentów do zakupu produktów. W 2012 roku twórcy reklamy agencja Saatchi & Saatchi otrzymali za nią nagrodę w Clio Awards.
5. Colombian League Against Cancer: Cancer Tweet
Reklama pokazuje jak twórcy kampanii społecznej za pomocą Twittera i tym samym znikomych nakładów finansowych byli w stanie dotrzeć do tysięcy Kolumbijczyków i wzmocnić ich świadomość na temat nowotworów.
6. Ministry of Environment and Sustainability: Priceless Weapons
Reklama kolumbijskiego rządu przedstawiająca jak w oryginalny sposób stawić czoła problemowi związanemu z ochroną środowiska, dostarczając efektywne i praktyczne rozwiązania dla społeczności. W 2015 roku reklamę wyróżniono podczas festiwalu Cannes Lions.
7. Luki: Lifesaver Backpack
Połączenie reklamy produktu i akcji społecznej w jednym. Kampania pomogła wzmocnić świadomość Kolumbijczyków wobec zagrożeń czyhających na dzieci, które muszą pokonać niebezpieczną rzekę, by dotrzeć do szkoły. W 2016 roku akcja otrzymała Złoto w kategorii „Direct Marketing” w konkursie Clio Awards.