fot. Aerie Instagram
Aerie to marka bieliźniana, który duży nacisk kładzie na naturalność. W swoich kampaniach przedstawia prawdziwe kobiety, które mimo wielu niedoskonałości kochają swoje ciała – taki przekaz marka stara się komunikować swoim klientkom, które mają problem np. z akceptacją swoich krągłości.
Zobacz również
Idąc tym tropem, Aerie stworzyła kampanię zatytułowaną #AerieREAL, do której zaprosiła 57 kobiet, które właśnie tych niedoskonałości nie mogą się powstydzić. Niektóre z nich mają widoczne rozstępy, blizny, znamiona – mimo wszystko, żadne zdjęcie nie zostało wyretuszowane. Co więcej – w kampanii wystąpiły też kobiety, które są niepełnosprawne – jedna z nich pozuje do zdjęć na wózku, druga zaś opiera się o kule ortopedyczne. Natomiast to, co zwraca największą uwagę w fotografiach to uśmiech, który uświetnia twarz każdej z kobiet. Taki obraz daje wszystkim jednoznaczny przekaz, że każda kobieta jest piękna i wszelkie defekty powinniśmy traktować jako atut i coś, co nas odróżnia od innych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie zdjęcia możecie zobaczyć na instagramowym profilu Aerie.
W 2017 roku twórcy słynnego kalendarza Pirelli zrezygnowali ze skąpo ubranych modelek i celebrytek na rzecz prawdziwych, silnych i pięknych kobiet, zaś żadne zdjęcie nie zostało potraktowane Photoshopem.
PS2 CVS: Piękno w prawdziwym życiu
Amerykańska marka CVS też stworzyła kampanię, w której żadne zdjęcie nie zostało wyretuszowane.
PS3 Zalando: Ja bez ograniczeń
W marcu 2018 roku Zalando przeprowadziło kampanię, w której wystąpiły Beth Ditto, Alexandra Wester, Hanne Gaby Odiele i Sonia Ben Ammar. Ich zadaniem było zachęcanie kobiet do wyrażania siebie poprzez styl i samoakceptację.
PS4 Dove: #MojePięknoMojaHistoria
Marka Dove też ma na koncie kampanię stworzoną w nurcie #BodyPositive, którą chciała pomóc Polkom w odkryciu swojego piękna.