1. W marketingu najważniejsze jest…
Być autentycznym i konsekwentnym w realizowanych działaniach marketingowych. Każda marka ma swoje unikalne DNA i idealnie jest, kiedy udaje się wokół niej zgromadzić „wyznawców” tej samej filozofii. Nie należy nikogo uszczęśliwiać na siłę i koniecznie być lubianym przez wszystkich.
Zobacz również
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
…dodała skrzydeł i nakręciła mnie pozytywnie kampania społeczna: Pozytywne Obroty. Za cel tej akcji postawiliśmy sobie edukację i zmianę nawyków dzieci i młodzieży w zakresie bezpiecznego poruszania się na drodze. Współpracowaliśmy z fantastyczną ambasadorką – Dorotą Stalińską, która od lat działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Obdarowaliśmy dzieciaki odblaskowymi gadżetami, jednocześnie prowadząc dla nich szkolenia. A to wszystko było możliwe dzięki kilometrom przejechanym przez uczestników maratonów rowerowych, których Vienna Life była sponsorem. Kilometry przeliczaliśmy na złotówki, a złotówki na szkolenia.
Pozytywny przekaz, duże zaangażowanie mediów i lokalnej społeczności, setki tysięcy przejechanych kilometrów i tysiące przeszkolonych dzieci wyposażonych w odpowiednie oznakowanie, aby mogli poruszać się bezpiecznie.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Sporym wyzwaniem było przeprowadzenie rebrandingu. Proces jako taki nie jest niczym nowym w życiu marketera, ale kompleksowa jego realizacja w bardzo krótkim czasie to już solidna próba charakteru. Dla końcowego odbiorcy to tylko ten moment, kiedy stwierdza: „O zmienili nazwę i kolory”, dla osób realizujących projekt to szereg prac zarówno z poziomu strategicznego myślenia, jak i detalicznego planowania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Jesienią 2017 r. zrealizowaliśmy kampanię wizerunkową pod hasłem: „Nie bądź dzieckiem – pieniądze się liczą”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Celem kampanii było zwrócenie uwagi na fakt, że w finansach trzeba brać sprawy w swoje ręce i traktować je poważnie. Warto mieć w sobie dziecięcą radość, ale lepiej zachować ją na inne sfery życia. Dlatego zaprosiliśmy Polaków do podjęcia aktywnych działań w kwestiach finansowych, zwracając szczególną uwagę na konieczność edukacji.
źródło: www.gutenberg-networks.pl/portfolio-item/vienna-life-nie-badz-dzieckiem
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
W naturalny sposób szczególną uwagę kieruję w stronę kampanii związanych z branżą finansową i zwykle doceniam te, które edukują i skutecznie rozmawiają o problemach społeczeństwa. Taką kampanią może być kampania ING Banku Śląskiego – Pożycz tak, aby zyskać więcej.
Bank zwrócił uwagę, że pomimo kosztów, pożyczone pieniądze można zainwestować w siebie. W efekcie rozwiniemy swoje kompetencje i zainteresowania. Albo zrealizujemy cele, dzięki którym możemy poprawić jakość naszego życia.
Kampania została nagrodzona statuetką Effie – w bardzo trudnej kategorii „Long term marketing excellence”.
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Personalizacja i content, np. poprzez jeszcze większe wykorzystanie interaktywnych form na stronach internetowych: wyświetlania treści w bardziej przekonujący, animowany i wizualnie atrakcyjny sposób. No i wirtualna rzeczywistość, która staje się coraz powszechniejszym narzędziem marketingowym dużych i małych marek. Wyzwaniem jest korzystanie z rzeczywistości wirtualnej w sposób zbieżny z całą komunikacją marki i odpowiedni dla docelowych odbiorców.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Trudno o takie wskazanie, ponieważ niektóre działania sprawdzają się doskonale w jednych branżach, czy grupach docelowych, z kolei w innych są zupełnie nieefektywne.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Zaufanie i nadawanie na tych samych falach. Zaufanie jest niezbędne zarówno na etapie realizowanych na co dzień zadań, jak i na etapie eksplorowania nowych pomysłów strategicznych. Bycie na tej samej fali pozwala na szybką komunikację i unikanie nieporozumień.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Przede wszystkim ze spotkań z ludźmi, dyskusji z nimi i wymiany doświadczeń. Jestem obserwatorem i często inspiracje czerpię, przyglądając się, jak ludzie zachowują się w różnych sytuacjach, jak komentują i odbierają wysyłane do nich komunikaty. Dlatego m.in. bardzo cenię sobie spotkania z naszymi klientami w ramach Rady Klientów, która działa od ponad roku i daje możliwość bezpośredniego kontaktu w tzw. „realu”.
Wystarczy się uważnie rozejrzeć, a inspiracja czeka za rogiem… 🙂
10. Moja kampania marzeń…
Wciąż przede mną… ale to będzie kampania, która będzie miała wpływ na rzeczywistość i zmotywuje do zmian na lepsze.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Ciągle mogę poszerzać swoje horyzonty. Na przestrzeni ostatnich lat bardzo zmienił się sposób działania w marketingu, jak i postrzegania tego, jaki wpływ może mieć marketing na rozwój firmy.
O rozmówczyni:
Agnieszka Książek
dyrektor marketingu Vienna Life
Ekspert w dziedzinie marketingu i komunikacji, specjalizuje się w branży finansowej. Z firmą Vienna Life (wcześniej: Skandia Życie) związana jest od 2007 r. Ukończyła Szkołę Główną Handlową na Wydziale Ekonomii oraz Chartered Institute of Marketing.