Special Patrol Group to londyński ruch subvertisingowy. Ich głównym celem jest walka z wszechobecnym konsumpcjonizmem przez podmienianie znanych reklam na karykaturalne, stworzone przez grupę plakaty.
Niedawno działalność Special Patrol Group można było zauważyć w Warszawie – członkowie grupy na przystankach komunikacji miejskiej podmienili reklamy takich marek jak Chanel czy polskiego mleka. Zamiast nazwy francuskiego domu mody umieścili hasło „Capitalism”, zaś przy reklamie mleka zwrócili uwagę na cierpienie zwierząt, które powstaje w wyniku produkcji nabiału.
Zobacz również
Na niektórych przystankach autobusowych wywiesili też plakaty, które były swego rodzaju manifestem grupy.
PS
Na przystankach tramwajowych i autobusowych w Poznaniu pojawiły się tajemnicze plakaty z hasłem „Trzeba mieć jaja?”. Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#PrzygarnijPlakat to tytuł kampanii AMS, w której po raz pierwszy w historii plakaty nagrodzone na Międzynarodowym Biennale Plakatu zostały wyeksponowane w przestrzeni miejskiej w lipcu b.r. Dodatkowo, na przystankach można było posłuchać werdyktu Jury, poznać informacje o autorze oraz wziąć udział w konkursie.