Mogę! #ZatrzymaćSMOG to kampania, której celem jest przeciwdziałanie wysokiej emisji smogu w miastach w województwie śląskim. W związku z tym 15 października br. na ulice Katowic wyjechał antysmogowy tramwaj. Na jego pokładzie, w otoczeniu żywej zieleni i przy dźwiękach lasu, każdy pasażer otrzyma pakiet informacji, jak skutecznie walczyć ze smogiem. Pojazd będzie jeździł też po ulicach Chorzowa, Świętochłowic, Bytomia, Rudy Śląskiej, Zabrza, Gliwic, Sosnowca i Będzina.
Dodatkowo, od 11 do 19 października br. na ulicach trzech śląskich miast: Rybnika, Sosnowca i Tychów mieszkańcy wypatrywać mogą mobilnych kontenerów. W jednym z nich mieścić się będzie antysmogowe centrum edukacji, w którym dyżurować będą eksperci związani z ochroną środowiska, kominiarze, strażnicy miejscy. Mieszkańcy otrzymają tam wszystkie potrzebne informacje o uchwale antysmogowej, wpływie smogu na zdrowie, możliwościach pozyskania dofinansowania na działania związane z ochroną powietrza, karach, jakie grożą za zanieczyszczanie powietrza i wiele innych. W ramach akcji będą rozdawane także maseczki antysmogowe, a w pobliżu kontenerów stanie spirobus, gdzie można będzie bezpłatnie zbadać płuca.
Zobacz również
W drugim kontenerze stanie specjalna instalacja artystyczna „Ogrody w naszych głowach” autorstwa pracowni architektonicznej bro.Kat i udekorowana przez florystów z Wietrznego Pola. Z kolei miłośnicy muzyki będą mogli wziąć udział w trzech mini koncertach odbywających się w dniach 11-18.10.
Kontenery pojawią się w Rybniku od 11 do 13 października, w Sosnowcu (Patelnia) od 14 do 16 października oraz na placu Baczyńskiego w Tychach od 17 do 19 października. Czynne będą od godz. 12.00 do 18.00.
– Skuteczna walka ze smogiem musi odbywać się na wielu płaszczyznach. Działania, jakie podejmujemy, mają pobudzać do refleksji, jaki mamy wpływ na jakość powietrza. Musimy uświadomić sobie, że to także my przyczyniamy się do złej jakości powietrza i w dużej mierze od nas zależy stan środowiska – mówi Wojciech Saługa, marszałek województwa śląskiego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za realizację koncepcji kreatywnej odpowiada katowicka agencja reklamowa Business Consulting.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: facebook.com/BusinessConsulting
PS
Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.
PS2
16 maja 2018 roku na ulicach Krakowa pojawiły się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty, na których widnieje ostrzeżenie w postaci żółtej kartki pokazanej tym mieszkańcom Krakowa, którzy ciągle jeszcze nie wymienili swoich pieców na proekologiczne. Żółta kartka w kampanii #NieDuś informowała o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1.09.2019 roku.
PS3
W ramach akcji ambientowej marka Electrolux rozdała aż 2 tysiące puszek z czystym powietrzem. Jej celem było zwrócenie uwagi na problem smogu w Warszawie.