Głównym celem startującej kampanii jest zwiększenie dostępności leczenia przeszczepami w Polsce i przybliżenie się do europejskich wskaźników w zakresie liczby dokonywanych transplantacji (średnia europejska to 21,5 dawcy na milion mieszkańców, w Polsce wskaźnik ten wyniósł 14,6 – dane za 2017 rok).
By osiągnąć zamierzony efekt zaplanowano działania edukacyjno-informacyjne mające na celu zwiększenie społecznego poparcia dla transplantacji jako metody leczenia. Akcent stawiany jest właśnie na solidarność.
Zobacz również
– Leczenie za pomocą przeszczepów jest możliwe tylko przy współpracy wielu osób, w tym: dawcy, biorcy i specjalistów. Tak więc każdy z nas jest częścią tej metody – każdy z nas może okazać się potrzebującym biorcą, każdy z nas może zostać dawcą – mówi Sławomir Gadomski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.
W związku z obchodzonym w piątek 26 października br. Światowym Dniem Donacji i Transplantacji, w ramach kampanii w mediach społecznościowych udostępniono nakładki „Solidarnie dla transplantacji”. Dodatkowo, zaplanowano również inne aktywności promocyjne, takie jak m.in. kampania reklamowa w mass mediach, spotkania edukacyjne w szkołach, wystawy czy wydarzenia związane z „Biegiem po nowe życie”. Działania będą realizowane przez najbliższe dwa lata, do końca 2020 roku.
Na stronie internetowej kampanii zamieszczono kluczowe informacje o tym, kto i w jaki sposób może zostać dawcą (zarówno za życia jak i po śmierci), jakie są rodzaje przeszczepów, opisano proces oczekiwania na przeszczep i sytuację biorcy po przeszczepie, a także przybliżono historię polskiej medycyny transplantacyjnej. Na stronie można też znaleźć listę pomocnych placówek i instytucji oraz aktualności o wydarzeniach w ramach kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Solidarnie dla transplantacji” jest realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
„Ojczyzna to inni ludzie” – ta myśl łączy bohaterów spotu, który z okazji 11 listopada przygotowała agencja K2 i dom produkcyjny D35 dla społecznej kampanii na rzecz świadomego dawstwa narządów – Dawca.pl. W filmie wystąpili Polacy, których na co dzień więcej dzieli niż łączy, m.in. Anna Grodzka.
PS2
W związku z premierą 5. sezonu serialu „The Walking Dead” w Warszawie zorganizowano akcję „Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie”, w ramach której oswajano temat przeszczepu organów.
PS3
115 000 Amerykanów czeka obecnie na przeszczep organu ratującego życie. 98% mieszkańców popiera dawstwo narządów, ale tylko jeden na pięciu z nich jest dawcą. W związku z tymi statystykami, powstał film „Corazón”, który na festiwalu Cannes Lions zdobył Grand Prix w kategorii health and wellness.