„Corazón” to 43-minutowy film na temat dawstwa narządów. Slogan „Give your heart” ma zachęcać ludzi do rejestrowania się w bazie dawców narządów. Film opowiada o prostytutce, która otrzymała nowe serce. Przedstawia historię, która wydarzyła się naprawdę.
Zaskakująca historia, potężna dawka emocji, podniosłości tematu, który porusza film ma zachęcić młodych odbiorców do rejestracji w bazie dawców organów.
Zobacz również
W tej kategorii nominowane były też polskie projekty. Grey Group Poland znalazła się na shortlistach w podkategoriach direct oraz print&publishing za Kartka, która może uratować życie, natomiast agencja Saatchi&Saatchi IS otrzymała nominację za projekt „Bee saving paper”, czyli innowacyjny papier, który ratuje pszczoły i rusza z energią w świat.
Również argentyńska Fundacja Transplantacji Wątroby wraz z DDB Argentina stworzyła kampanię na rzecz zwiększania świadomości na temat zostawania dawcami narządów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z pomocą argentyńskich artystów odtworzyli najbardziej poszukiwane organy na listach oczekujących do przeszczepu. Organy zostały zapakowane do toreb na śmieci i stworzono z nich wystawę na ulicach Buenos Aires, gdzie wszyscy mogli zobaczyć wiadomość: „tam są narządy, które nigdy nie zostaną przekazane. Nie marnuj życia, zostań dawcą”.
PS2
Akcja Second Life Toys zorganizowała „szpital”, do którego przyjmuje zepsute dziecięce zabawki, by przeszczepić im specjalnie przygotowaną kończynę, dlatego żyrafa z psią nogą, czy też słoń z trąbą z wiewiórczego ogona to nie mutacje genetyczne, a celowa akcja uświadamiająca problem, jakim jest brak organów do przeszczepów.