Cannes Lions 2018: Grand Prix dla 43-minutowego filmu Corazon

Cannes Lions 2018: Grand Prix dla 43-minutowego filmu Corazon
115 000 Amerykanów czeka obecnie na przeszczep organu ratującego życie. 98% mieszkańców popiera dawstwo narządów, ale tylko jeden na pięciu z nich jest dawcą. W związku z tymi statystykami, powstał film „Corazón", który na festiwalu Cannes Lions zdobył Grand Prix w kategorii health and wellness.
O autorze
1 min czytania 2018-06-21

„Corazón” to 43-minutowy film na temat dawstwa narządów. Slogan „Give your heart” ma zachęcać ludzi do rejestrowania się w bazie dawców narządów. Film opowiada o prostytutce, która otrzymała nowe serce. Przedstawia historię, która wydarzyła się naprawdę.

Zaskakująca historia, potężna dawka emocji, podniosłości tematu, który porusza film ma zachęcić młodych odbiorców do rejestracji w bazie dawców organów.

W tej kategorii nominowane były też polskie projekty. Grey Group Poland znalazła się na shortlistach w podkategoriach direct oraz print&publishing za Kartka, która może uratować życie, natomiast agencja Saatchi&Saatchi IS otrzymała nominację za projekt „Bee saving paper”, czyli innowacyjny papier, który ratuje pszczoły i rusza z energią w świat.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Również argentyńska Fundacja Transplantacji Wątroby wraz z DDB Argentina stworzyła kampanię na rzecz zwiększania świadomości na temat zostawania dawcami narządów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z pomocą argentyńskich artystów odtworzyli najbardziej poszukiwane organy na listach oczekujących do przeszczepu. Organy zostały zapakowane do toreb na śmieci i stworzono z nich wystawę na ulicach Buenos Aires, gdzie wszyscy mogli zobaczyć wiadomość: „tam są narządy, które nigdy nie zostaną przekazane. Nie marnuj życia, zostań dawcą”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Akcja Second Life Toys zorganizowała „szpital”, do którego przyjmuje zepsute dziecięce zabawki, by przeszczepić im specjalnie przygotowaną kończynę, dlatego żyrafa z psią nogą, czy też słoń z trąbą z wiewiórczego ogona to nie mutacje genetyczne, a celowa akcja uświadamiająca problem, jakim jest brak organów do przeszczepów.