Wideo na Facebooku jest najbardziej przeszacowanym segmentem na rynku reklamy multiscreen, sugeruje badanie ScreenLovers zrealizowane wśród pracowników agencji mediowych. 49 proc. z nich uważa, że skala wykorzystania tego formatu jest wyższa aniżeli wynikałoby to z potrzeb marek.
Drugą pozycję na liście przeinwestowanych segmentów multiscreen zajmuje influencer marketing – 46 proc. przedstawicieli agencji uważa, że skala wykorzystania influencerów w kampaniach jest zbyt duża. W przypadku tego segmentu widać jednak znacznie większą polaryzację opinii fachowców, bo 3 na 10 badanych twierdzi, że influencerzy są wciąż niedocenieni w budżetach.
Zobacz również
Tegoroczne badanie ScreenLovers pokazuje też zmianę w postawie branży wobec klasycznej telewizji. O ile poprzednie badania ScreenLovers potwierdzały, że wydatki na tradycyjną TV są adekwatne do potrzeb reklamodawców, w tegorocznym badaniu aż 38 proc. respondentów z agencji uznała, że reklama spotowa jest przeinwestowana.
Wyniki badania ScreenLovers, które objęło także przedstawicieli nadawców oraz marketerów, będą przedstawiane 15 listopada na konferencji VideoWars by ScreenLovers.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing