„Single-use”, czyli jednorazowy, to słowo 2018 roku według słownika Collinsa. Ma to duży związek ze wzrastającą świadomością społeczeństwa w związku z ochroną środowiska i wszechobecną debatą nad stopniowym eliminowaniem plasitku, czy też tzw. jednorazówek, w naszym codziennym życiu.
Zobacz również
Wśród finalistów do tytułu słowa roku znalazło się jeszcze 9 innych wyrazów, które w jakimś stopniu definiują mijający rok. W zestawieniu Collinsa pojawiło się m.in. słowo „Vegan” czyli wegański oraz „MeToo”, które w tym roku, zwłaszcza w mediach, pojawiało się bardzo często w kontekście oskarżeń o molestowanie seksualne.
W zestawieniu Collinsa pojawiło się też kilka słów, które mają związek z dyskursem polityczno-społecznym – np. „Gaslight”, co oznacza manipulowanie osobą w taki sposób, by zakwestionować jej poczytalność, oraz „Whitewash”, czyli obsadzanie białych aktorów w rolach przypisanych przedstawicielom innych ras.
Pełna lista najpopularniejszych słów 2018 roku według Collins Dictionary znajduje się na stronie.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2013 roku według naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego słowem roku było „Gender”.