Libresse (znana też jako Bodyform) to marka łamiąca tabu, która w 2017 roku zmieniła podejście kobiet do menstruacji wraz z ruchem #bloodnormal. Teraz brand zaprezentował mocną kampanię Viva La Vulva w Szwecji i Danii, walczącą z mitami, niepewnością i stereotypami, którym poddawane są kobiety, jeśli chodzi o ich genitalia.
Kilka miesięcy temu marka Libresse przeprowadziła również globalne badania ilościowe, analizując, jak kobiety czują się i troszczą o swoje waginy. Wyniki badań pokazały, że problem, jaki porusza firma w swojej kampanii jest prawdziwy – ponad połowa kobiet odczuwa presję na wygląd swojej waginy, zaś 44% czuje się zakłopotana sposobem, w jaki ich pochwa naturalnie wygląda. Z kolei 68% kobiet nie wie, co to jest srom, a co czwarta osoba całkowicie nie zdaje sobie sprawy, że waginy wcale nie powinny wyglądać dokładnie tak samo.
Zobacz również
Za pomocą tej kampanii marka Libresse chce sprawić, by kobiety czuły się dumne z tego, co mają oraz by nie czuły żadnego wstydu mówiąc o swoich genitaliach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu.
PS2
Dom z biżuterią Fine Hearts on Fire i Jade Trau, wraz ze słynną aktorką Amber Rose, stworzyły bardzo unikatową biżuterie przeznaczoną do przechowywania tamponów, które w wielu państwach na świecie podlegają opodatkowaniu. Kampania podkreśla, że dla wielu kobiet miesiączka jest luksusem.