Coraz więcej Polaków wybiera zakupy internetowe. Wpływa na to przede wszystkim wygoda zakupów i dostaw oraz najlepsze ceny.
W tym roku 10 grudnia padł rekord internetowych zakupów. Allegro porównało dane ze szczytu zakupów z Black Friday oraz Cyber Monday i przedstawiło wiodące trendy oraz najpopularniejsze produkty w tegorocznym sezonie zakupowym.
Zobacz również
Liczba przedmiotów kupionych na Allegro w dniu szczytu zakupowego wzrosła o 20%. Tego dnia Polacy kupili na Allegro blisko 2,6 mln przedmiotów. Rok temu szczyt przypadł na 11 grudnia, kiedy to klienci kupili na Allegro 2,16 mln przedmiotów.
Liczba transakcji dokonanych w dniu szczytu zakupowego wzrosła o 25% 10 grudnia na Allegro dokonano 1,56 mln transakcji, w ubiegłorocznym szczycie 1,25 mln. Dla porównania: W Black Friday średnia sprzedaż na minutę wynosiła 549 transakcji, a w Black Monday 774 transakcje.
Podczas tegorocznego szczytu zakupowego co minutę klienci kupowali 1792 przedmiotów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przedmioty kupione w ciągu minuty:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Dom i ogród 592
- Supermarket, uroda i zdrowie 305
- Dziecko 237
- Elektronika 215
- Książki, media, kolekcje i sztuka 169
- Moda 166
- Motoryzacja 108
Najpopularniejsze grupy produktów kupowanych na Allegro 10 grudnia 2018 roku w poszczególnych kategoriach:
- Dom i ogród: choinki i akcesoria świąteczne, wyposażenie domu (pościel, oświetlenie);
- Książki, media, kolekcje i sztuka: personalizowanie kalendarze z własnymi zdjęciami, kody do gier na konsole, gry planszowe;
- Moda: skórzane portfele damskie i męskie;
- Dziecko: zabawki edukacyjne, ciastolina, zabawki drewniane, pieluchy;
- Motoryzacja: dodatkowe oświetlenie LED, zestawy kluczy, kamery do samochodu;
- Supermarket, uroda i zdrowie : elektryczne szczoteczki do zębów, kremy do twarzy, golarki, urządzenia do masażu; mikrofony, słuchawki bezprzewodowe,
- Elektronika: Golarki elektryczne, elektryczne urządzenia do stylizacji włosów, głośniki.
Transakcje mobilne tego dnia stanowiły ponad 32%. W porównaniu do ubiegłorocznego szczytu obroty mobilne wzrosły o 71,6%. Zakupy mobilne tego dnia zrobiło 39% klientów. W 11% zakupów przyznawano lub wykorzystywano bonusowe Monety. To wzrost o ok. 30% w porównaniu z ubiegłym rokiem.