We Włoszech co trzecia kobieta doświadczyła przemocy w rodzinie. Aby uświadomić społeczeństwu ten problem, 25 listopada 2017 roku, z okazji Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, w markecie IKEA zamknięto jeden z pokoi za zieloną ścianą i umieszczono w nim specjalny wzmacniacz, który rozprzestrzenia dźwięk prawdziwych historii przemocy domowej. Na zielonej ścianie znajdował się napis: „Przemoc jest bliżej niż myślisz, czasami jest tylko ściana między tobą a nią”.
Kampania IKEA nagłośniła problem przemocy wobec kobiet i rozpoczęła debatę we Włoszech na temat zapobiegania dramatom, które dzieją się w wielu domach na co dzień.
Zobacz również
Za realizację odpowiadała agencja DDB Italy.
PS
Co 40 sekund jedna kobieta w Polsce doświadcza przemocy. Centrum Praw Kobiet w listopadzie br. rozpoczęło kampanię, która miała na celu pokazanie, jak ważną rolę w społeczeństwie pełnią organizacje takie jak Centrum, pomagające kobietom doznającym przemocy i ich ich dzieciom.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing