Kampania marki Reebok na rynek rosyjski wywołała kontrowersje w social mediach

Kampania marki Reebok na rynek rosyjski wywołała kontrowersje w social mediach
Najnowsza kampania marki Reebok na rynek rosyjski została stworzona pod hasłem #OutOfLine i celebrowała siłę kobiet. Internautom jednak nie spodobał się napis na jednym zdjęciu, który rzekomo miał odwołanie do seksu oralnego.
O autorze
1 min czytania 2019-02-08

7 lutego br. marka Reebok wypuściła swoją nową kampanię na rynek rosyjski, zatytułowaną #OutOfLine, której celem było obalenie mitów dotyczących tradycyjnych zawodów męskich i kobiecych i celebrowanie siły płci żeńskiej.

W kampanii wystąpiły Anzhelika Pilyaeva, mistrzyni Europy w zapasach, Justyna Graczyk, zawodniczka mieszanych sztuk walki oraz Zalina Marshenkulova, współzałożycielka feministycznego kanału „Women Power” w aplikacji Telegram.

Jedno zdjęcie z kampanii wywołało burzę w internecie, z powodu dwuznacznego opisu. Owa fotografia przedstawiała Zalinę Marshenkulovą w sugestywnej pozie, zaś obok niej widniał napis – „Nie siadaj, gdy mężczyzna Ci pozwoli, usiądź na jego twarzy”. Internauci szybko doszukali się w haśle odwołania do seksu oralnego i skrytykowali markę z kontrowersyjne zdjęcie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po jakimś czasie Reebok postanowił usunąć całą kampanię ze swojego profilu na Instagramie, jednak szybko została ona przywrócona z wyjątkiem drażliwego zdjęcia.

zdjęcia: twitter.com/brave__pancake

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na Avon spadła fala krytyki po tym, jak marka wystartowała ze swoją nową kampanią promującą kremy antycellulitowe. Internauci zarzucają firmie prezentowanie cellulitu jako defektu i tym samym niszczenie pewności siebie u kobiet.