Przewodnik po Warszawskim ZOO w alfabecie Braille’a

Przewodnik liczy 164 strony i zawiera informacje oraz ciekawostki o zwierzętach mieszkających w Warszawskim ZOO – czyli dokładnie tą samą treść, która znalazła się w tradycyjnym, drukowanym przewodniku po ZOO. Oba przewodniki można zakupić w Punkcie Obsługi Klienta, każdy w cenie 25 zł.
O autorze
1 min czytania 2019-02-11

Pomysł stworzenia takiego przewodnika po Warszawskim ZOO zrodził się w 2018 roku i był konsekwencją istnienia na terenie Miejskiego Ogrodu Zoologicznego specjalnej ścieżki edukacyjnej dla osób niewidomych i niedowidzących. Ścieżka ta składa się z 11 rzeźb z brązu przedstawiających zwierzęta wraz z tabliczkami opisowymi w alfabecie Braille’a oraz 2 tablic dźwiękowych z planem całego ZOO. Rzeźby są rozmieszczone na terenie ZOO, w okolicy wybiegów zwierząt, które przedstawiają.

Dodatkowo w kwietniu 2019 r. dział dydaktyczny Warszawskiego ZOO planuje poprowadzić cykl zajęć edukacyjnych dla niewidomych i słabowidzących. Zajęcia będą się odbywały w godzinach przedpołudniowych. W programie zajęć przewidziano: spacer wzdłuż ścieżki dla niewidomych zawierającej rzeźby z brązu oraz tabliczki z ich opisem w Brailu (niedźwiedź polarny, sowa, pingwin, tukan, goryl, słoń, nosorożec, krokodyl, żyrafa, tygrys, lew, rekin), a następnie – w drugiej części zajęć -– wizytę w sali edukacyjnej, gdzie będzie możliwość bezpośredniego kontaktu z wężem, jaszczurką, kilkoma gatunkami bezkręgowców (patyczaki, straszyki, wije lub ślimaki) oraz spotkania z gadającą papugą. Czas trwania zajęć: 60-90 min (w zależności od możliwości i wieku grupy).

Warto podkreślić, że osoby z każdym stopniem niepełnosprawności wraz z opiekunem mają prawo do nieodpłatnego wstępu do Warszawskiego ZOO przez cały rok.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W listopadzie 2018 roku wystartowała kampania „ZOObacz mnie całego” promująca Warszawskie ZOO. Celem akcji jest uświadomienie warszawiakom, że każda pora roku jest dobra do spotkania się ze zwierzętami w ZOO.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Microsoft w nietypowy sposób postanowił wypromować swoje nowe urządzenie – mysz Precision Mouse. Wykorzystał do tego Warszawskie ZOO, by jednocześnie zwrócić uwagę na gatunki zagrożone wyginięciem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się