W Warszawskim ZOO pojawił się nowy gatunek myszy, który powstał w wyniku inżynierii genetycznej – Microsoftus Precisionus Mouseus. Jest to mysz, która może wchodzić w związki poligamiczne, bo może się połączyć jednocześnie aż z trzema komputerami.
Oczywiście nie jest to prawdziwy gatunek myszy, a zwykła akcja promocyjna nowego sprzętu firmy Microsoft. Choć trzeba przyznać, że wcale nie taka zwykła – spot został przygotowany w formie bardzo realistycznego reportażu, zaś na temat „myszy” wypowiada się prawdziwy dyrektor warszawskiego zoo – Andrzej Kruszewicz.
Zobacz również
Niewątpliwie jest to niekonwencjonalny pomysł na promocję sprzętu firmy. Co więcej, na końcu spotu pojawia się informacja o tym, że Microsoftus Precisionus Mouseus nie jest gatunkiem, któremu grozi wyginięcie, zaś niektóre zwierzęta zamieszkujące ZOO już tak. Tym samym Microsoft zachęca do pomocy tym zwierzętom przez adopcję.
PS
Gdańskie ZOO pod koniec września b.r. ruszyło z akcją #Olejolej, której celem jest walka o życie orangutanów. Z pozoru zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Polski oddział Xiaomi postanowił wesprzeć inny zagrożony gatunek małp – nosacza sundajskiego – adoptując go wirtualnie.
PS3
We wrocławskim ZOO tegoroczny Światowy Dzień Zwierząt obchodzono w nietypowy sposób – 14 zagrożonych gatunków z ogrodu zoologicznego dostało swoich ambasadorów z Klubu Sportowego Gwardia. Zwierzaki będą też obecne na meczowych koszulkach zawodników klubu.
PS4
Z okazji 80. urodzin Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego, lokalne marki rajstop Gabriella i Łódzka Rajtuza stworzyły pończochy z charakterystycznymi nadrukami.