Sąd ukarał firmę zamieszczającą płatne recenzje produktów na Amazonie

Sąd ukarał firmę zamieszczającą płatne recenzje produktów na Amazonie
Niemiecki sąd zakazał pewnej firmie oferującej płatne recenzje produktów publikowania ich na platformie Amazon, jeżeli nie jest wyraźnie zaznaczone, że jest to przekaz komercyjny.
O autorze
1 min czytania 2019-03-08

zdjęcie: depositphotos.com

Jakiś czas temu Amazon wniósł do niemieckiego sądu postępowanie przeciwko firmie, która oferowała płatne recenzje produktów w serwisie. Sprzedawcy korzystający z tego typu usług, mieli otrzymywać pozytywne opinie na swój temat w zamian za zniżki na zakup danego produktu bądź darmowy egzemplarz.

Jak poinformował Reuters, sąd we Frankfurcie zakazał owej firmie kontynuowania nieuczciwych praktyk na Amazonie. Orzeczenie jednak nie jest prawomocne i firma, której dotyczy, może złożyć od niego odwołanie.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Restauracja Polonez Rymań prosiła użytkowników Facebooka i Google’a o dobre opinie na temat lokalu z uwagi na upadający biznes rodzinny. Szybko okazało się, że właściciele lokalu zatrudniają specjalne osoby do żebrania o pozytywne oceny, zaś gdy ktoś wystawił negatywną opinię, otrzymywał groźby.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Właściciel włoskiej agencji marketingowej PromoSalento, która sprzedawała fałszywe recenzje restauracji i hoteli na TripAdvisorze, dostał wyrok 9 miesięcy więzienia i grzywnę w wysokości 8 tysięcy euro. W jakiej skali marketing szeptany wykorzystywany jest w Polsce? Czy wyrok sądu przełoży się na ograniczenie tego procederu?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się