zdjęcie: depositphotos.com
Jakiś czas temu Amazon wniósł do niemieckiego sądu postępowanie przeciwko firmie, która oferowała płatne recenzje produktów w serwisie. Sprzedawcy korzystający z tego typu usług, mieli otrzymywać pozytywne opinie na swój temat w zamian za zniżki na zakup danego produktu bądź darmowy egzemplarz.
Zobacz również
Jak poinformował Reuters, sąd we Frankfurcie zakazał owej firmie kontynuowania nieuczciwych praktyk na Amazonie. Orzeczenie jednak nie jest prawomocne i firma, której dotyczy, może złożyć od niego odwołanie.
PS
Restauracja Polonez Rymań prosiła użytkowników Facebooka i Google’a o dobre opinie na temat lokalu z uwagi na upadający biznes rodzinny. Szybko okazało się, że właściciele lokalu zatrudniają specjalne osoby do żebrania o pozytywne oceny, zaś gdy ktoś wystawił negatywną opinię, otrzymywał groźby.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Właściciel włoskiej agencji marketingowej PromoSalento, która sprzedawała fałszywe recenzje restauracji i hoteli na TripAdvisorze, dostał wyrok 9 miesięcy więzienia i grzywnę w wysokości 8 tysięcy euro. W jakiej skali marketing szeptany wykorzystywany jest w Polsce? Czy wyrok sądu przełoży się na ograniczenie tego procederu?