McDonald’s promuje różnorodność i równouprawnienie płci

McDonald’s promuje różnorodność i równouprawnienie płci
W Międzynarodowym Dniu Kobiet McDonald’s ogłosił nową strategię korporacyjną pod hasłem „Better Together: Gender Balance & Diversity”, której celem jest wzmocnienie pozycji kobiet i zwiększenie równouprawnienia w rozwijaniu kariery zawodowej.
O autorze
2 min czytania 2019-03-12

W ramach strategii „Better Together: Gender Balance & Diversity”, McDonald’s do roku 2023 roku planuje zwiększyć reprezentację kobiet na wszystkich szczeblach organizacji, wyrównać szanse rozwoju kariery między płciami, a także promować udział kobiet w biznesie i ich wpływ na rozwój marki. Aby dobitniej podkreślić zaangażowanie firmy w kwestię równouprawnienia McDonald’s stał się sygnatariuszem Zasad Równego Traktowania ONZ Women.

Obecnie kobiety zajmują 30% stanowisk zarządzających wyższego szczebla w organizacji i 41% stanowisk dyrektorskich i wyższych w McDonald’s na całym świecie. W Polsce aż 75% restauracji prowadzą kierowniczki. Wśród kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla spółki McDonald’s Polska blisko połowa to kobiety.

Strategia „Better Together: Gender Balance & Diversity” McDonald’s opiera się na czterech filarach:

  • poziom reprezentacji: dbanie, by udział kobiet na wszystkich poziomach zarządzania w organizacji był równy bądź lepszy od średniej na rynku pracy;
  • awans zawodowy: zapewnienie równości kobiet i mężczyzn w rozwijaniu karier zawodowych;
  • uznanie: docenianie głosu kobiet i ich znaczenia dla biznesu. Postępy w tym zakresie będą prezentowane w skali globalnej;
  • zasięg: wykorzystanie skali i wpływu McDonald’s, by organizacje franczyzowe i dostawcy wdrażali strategie służące równowadze płci i różnorodności. Pozwoli to objąć zasięgiem tych działań miliony kobiet na całym świecie.

Dodatkowo McDonald’s wdroży programy edukacyjne i rozwojowe, aby wspierać kobiety w osiąganiu swoich celów. Przykładem na to jest inicjatywa pod hasłem Women in Tech, czyli Kobiety w branży technologicznej. Za pomocą unikalnego programu edukacji i wsparcia finansowego pracownice mają szansę zdobyć nowe umiejętności w zakresie przetwarzania danych, cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji i wielu innych. Pilotażowy program ruszy na wiosnę w Stanach Zjednoczonych, a w przyszłości obejmie swoim zasięgiem kolejne kraje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W celu zwiększenia liczby kobiet na różnych poziomach organizacji i promować ich rozwój McDonald’s wprowadzi nienacechowane płciowo opisy stanowisk personelu biurowego i obsługi restauracji. Dodatkowo, marka zwiększy też wysiłki na rzecz różnorodności w procesach rekrutacyjnych, a także zainwestuje w narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję do rozpoznawania i eliminowania uprzedzeń przy wyborze kandydatów. McDonald’s dokona również analizy składu zespołów pracowniczych o szczególnym potencjale, oraz będzie promować równouprawnienie płci i wspierać rozwój kariery poprzez udział w programach mentoringowych i sponsoringowych dla managerów.

Aby podkreślić zaangażowanie spółki w temat równouprawnienia kobiet, CEO McDonald’s Steve Easterbrook i inni wysocy rangą przedstawiciele korporacji wykorzystali także LinkedIn. W Dniu Kobiet zmienili swoje zdjęcia profilowe na obraz przedstawiający odwrócone łuki McDonald’s (logo przypomina literę M, po odwróceniu, literę W, jak w słowie Women). Liderzy tym samym chcieli zwrócić uwagę na pojawiające się nieświadomie uprzedzenia, a także konieczność walki z nimi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do tej pory przeszło 10 000 pracowników McDonald’s wzięło udział w szkoleniu służącym rozpoznawaniu i przeciwdziałaniu takim uprzedzeniom. Marka planuje rozszerzanie zasięgu programu, oraz włączenie szkolenia do istniejących narzędzi edukacyjnych, procesów zarządzania pracownikami, rozwoju przywództwa oraz szkoleń dla firm współpracujących.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

54% Polek twierdzi, że głównym powodem, dla którego cieszą się z posiadania pracy jest niezależność finansowa, a dla 44% możliwość zarabiania pieniędzy jest bardzo ważnym aspektem w życiu. To tylko niektóre liczby z raportu AVON, na które firma odpowiada globalną kampanią wspierającą kobiety.

PS2

Międzynarodowa kampania firmy PepsiCo oraz organizacji non-profit CARE zwraca uwagę na problem nierównych szans kobiet w rolnictwie. W kampanii uczestniczy polska rolniczka – Bożena Sierańska.

PS3

McDonald’s zmienił logo, w jego ślady poszło MTV, czyli co pokazały marki w Dniu Kobiet.