„Łączy nas pamięć” to hasło przewodnie nowej kampanii Muzeum POLIN, w której najważniejsze jest rozpowszechnianie symbolu żonkila jako symbolu szacunku oraz szerzenie wiedzy na temat samego powstania. Kampania potrwa do końca kwietnia.
Akcja będzie widoczna w internecie, w szczególności na kanałach mediów społecznościowych Muzeum POLIN – na Facebooku, Instagramie (wraz z hashtagami #akcjaŻonkile #Żonkile i #ŁączyNasPamięć), Twitterze oraz jako kampania odsłonowa w Onecie. Dodatkowym wsparciem będą reklamy w prasie, spoty kinowe wyświetlane 18 i 19 kwietnia. Kampania będzie miała również swój wymiar w przestrzeni miejskiej na 70 nośnikach – na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie, na metroboardach i citylightach. W komunikacji miejskiej zaś – grafiki przypominające o rocznicy powstania w getcie warszawskim i akcji Żonkile będą wyświetlane w autobusach, tramwajach i SKM.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za działania odpowiada Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich. Zdjęcia ambasadorów wykonała Aldona Karczmarczyk (Van Dorsen Artists). Krótkie formy wideo przygotowała Peuna Qlatka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak co roku, 19 kwietnia, w rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim, wolontariusze przekażą warszawiakom papierowe żonkile – symbol pamięci. Już wiadomo, że tym razem na ulice stolicy wyjdzie rekordowa liczba wolontariuszy – ponad 2,5 tysiąca. Rozdadzą oni 200 tysięcy kwiatów. W 2015 roku akcja Żonkile zdobyła tytuł Superbrands jako najlepsza kampania społeczna. W tym roku wydarzenie odbędzie się w momencie szczególnym: rok 2019 jest w Warszawie rokiem Marka Edelmana – ostatniego przywódcy powstania i jednego z ocalałych z warszawskiego getta, w rocznicę powstania, składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie.
PS
Temat marketingu i promocji w organizacjach pozarządowych nigdy nie był łatwym kawałkiem chleba. Małe organizacje nie posiadają zawrotnych budżetów na reklamowanie się w mediach. Jak z kampaniami marketingowymi radzą sobie organizacje pozarządowe?