IKEA będzie leasingować meble na całym świecie już w 2020 roku – w Polsce pierwsze testy w tym roku

IKEA będzie leasingować meble na całym świecie już w 2020 roku – w Polsce pierwsze testy w tym roku
Grupa Ingka, właściciel sieci IKEA, zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli, aby wesprzeć klientów w nabywaniu produktów marki, dbaniu o nie i przekazywaniu ich dalej w bardziej zrównoważony sposób. W Polsce testy tej usługi ruszą już w tym roku.
O autorze
1 min czytania 2019-04-04

Na początku lutego br. informowaliśmy o tym, że szwajcarski oddział IKEA rozpoczął testowanie usługi leasingowania mebli marki. Jak się okazuje, firma ma w planach poszerzenie oferty o inne kraje.

Do końca 2020 roku testy nowych sposobów oferowania produktów i usług IKEA zostaną uruchomione na wszystkich 30 rynkach, na których Grupa Ingka, czyli właściciel marki, prowadzi działalność.

Oferta leasingu będzie oparta na subskrypcji, która będzie umożliwiać klientom użytkowanie mebli, bez konieczności ich zakupu na własność. Jednocześnie takie działanie pozwala firmie pozostać właścicielem produktu, co umożliwia jego wielokrotne wykorzystywanie, zanim w całości lub w części zostanie poddany recyklingowi pod koniec jego życia.

Polska jest jednym z czterech pierwszych rynków (razem z Holandią, Szwajcarią i Szwecją), gdzie rozpoczęła się już faza eksploracji i badań oraz przygotowywane są pierwsze potencjalne modele ofert subskrypcji, które będą testowane. Celem testów będzie zweryfikowanie, czy w zaproponowanej formie odpowiadają one na potrzeby klientów i obecne wyzwania, z jakimi borykają się w życiu w domu, a także sprawdzenie, czy umożliwiają one jednocześnie bardziej zrównoważony sposób konsumpcji produktów i usług. Oceniania będzie także atrakcyjność ofert dla klientów, ich wykonalność oraz rentowność.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oferta leasingu jest kolejnym krokiem w realizacji globalnej strategii zrównoważonego rozwoju firmy IKEA. Jednym z jej priorytetów jest rozwój działalności biznesowej w taki sposób, by od 2030 roku móc ją prowadzić w pełni w oparciu o zasady gospodarki obiegu zamkniętego i w sposób przyjazny dla klimatu. IKEA dąży do tego m.in. poszukując i wprowadzając działania mające na celu maksymalizację wykorzystania produktów wyposażenia domu poprzez odnawianie, nadawanie im kolejnych żyć, ponowne wykorzystanie komponentów i recykling materiałowy.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Holenderska marka MUD Jeans oferuje swoim klientom usługę „Lease A Jeans”, czyli wypożyczanie dżinsów za niewielką miesięczną opłatę. Celem programu jest promowanie filozofii circular fashion.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się