Na początku lutego br. informowaliśmy o tym, że szwajcarski oddział IKEA rozpoczął testowanie usługi leasingowania mebli marki. Jak się okazuje, firma ma w planach poszerzenie oferty o inne kraje.
Do końca 2020 roku testy nowych sposobów oferowania produktów i usług IKEA zostaną uruchomione na wszystkich 30 rynkach, na których Grupa Ingka, czyli właściciel marki, prowadzi działalność.
Zobacz również
Oferta leasingu będzie oparta na subskrypcji, która będzie umożliwiać klientom użytkowanie mebli, bez konieczności ich zakupu na własność. Jednocześnie takie działanie pozwala firmie pozostać właścicielem produktu, co umożliwia jego wielokrotne wykorzystywanie, zanim w całości lub w części zostanie poddany recyklingowi pod koniec jego życia.
Polska jest jednym z czterech pierwszych rynków (razem z Holandią, Szwajcarią i Szwecją), gdzie rozpoczęła się już faza eksploracji i badań oraz przygotowywane są pierwsze potencjalne modele ofert subskrypcji, które będą testowane. Celem testów będzie zweryfikowanie, czy w zaproponowanej formie odpowiadają one na potrzeby klientów i obecne wyzwania, z jakimi borykają się w życiu w domu, a także sprawdzenie, czy umożliwiają one jednocześnie bardziej zrównoważony sposób konsumpcji produktów i usług. Oceniania będzie także atrakcyjność ofert dla klientów, ich wykonalność oraz rentowność.
Oferta leasingu jest kolejnym krokiem w realizacji globalnej strategii zrównoważonego rozwoju firmy IKEA. Jednym z jej priorytetów jest rozwój działalności biznesowej w taki sposób, by od 2030 roku móc ją prowadzić w pełni w oparciu o zasady gospodarki obiegu zamkniętego i w sposób przyjazny dla klimatu. IKEA dąży do tego m.in. poszukując i wprowadzając działania mające na celu maksymalizację wykorzystania produktów wyposażenia domu poprzez odnawianie, nadawanie im kolejnych żyć, ponowne wykorzystanie komponentów i recykling materiałowy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Holenderska marka MUD Jeans oferuje swoim klientom usługę „Lease A Jeans”, czyli wypożyczanie dżinsów za niewielką miesięczną opłatę. Celem programu jest promowanie filozofii circular fashion.