Amerykański koszykarz Dwyane Wade postanowił w tym roku zakończyć swoją karierę. By uhonorować ten okres w jego życiu spędzony na boisku, sportowiec pod koniec każdego meczu w tegorocznej lidze NBA wymieniał się ze swoimi przyjaciółmi, a zarazem rywalami z przeciwnych drużyn, koszulkami. To symboliczne działanie sprawiało, że większość meczów koszykówki, w których brał udział Wade, kończyło się w emocjonalny sposób.
Teraz marka Budweiser postanowiła złożyć hołd koszykarzowi we wzruszającym spocie. Brand zaprosił do spotkania z Wade’em 5 osób – niektóre były mu znajome, inne zobaczył pierwszy raz. Każda z osób opowiedziała koszykarzowi swoją historię, dodając przy tym w jaki sposób sportowiec przyczynił się, w pośredni lub bezpośredni sposób, do zmiany ich życia na lepsze.
Zobacz również
Nostalgiczny ton oraz melancholijna muzyka sprawiają, że spot wzrusza nawet tych, którzy z koszykówką mają niewiele wspólnego.
PS
W 2016 roku po 20 latach w NBA karierę skończył Kobe Bryant – jeden z największych sportowców wszech czasów. Przez wszystkie te lata koszykarz związany był z jedną drużyną – Los Angeles Lakers, co sprawiło, że posiada liczne grono wielbicieli jak również swoich przeciwników. Ten motyw wykorzystała marka Nike.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niedawno marka Budweiser stworzyła spot, który jednocześnie promował nowy i zarazem ostatni sezon serialu „Gra o tron” i piwo Bud Light brandu.