Marka Adidas zaprezentowała niedawno innowacyjne modele obuwia, które można w pełni poddać recyklingowi. Co ciekawe, wykonane są one z plastiku, lecz to właśnie dzięki temu buty mogą zostać przetworzone w nową parę.
Produkty z linii Futurecraft.Loop nie różnią się wizualnie od innych sportowych butów marki Adidas. Natomiast póki co tylko te modele można w całości poddać recyklingowi – oznacza to, że jeżeli obuwie nam się zużyje, można je następnie w całości stopić, zaś materiał wykorzystać do stworzenia nowego produktu z linii Futurecraft.Loop.
Zobacz również
Opracowanie tego projektu trwało dokładnie 6 lat i na tę chwilę jest on w fazie pilotażowej. Pierwsze 200 par recyklingowanych butów sportowych trafiło niedawno do testerów z całego świata, których zadaniem będzie sprawdzić, jak spisują się one w codziennym użyciu. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, pełna linia produktów z linii Futurecraft.Loop pojawi się na półkach sklepowych już w 2021 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka Budweiser była globalnym sponsorem zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. W związku z tym, brand postanowił zrobić porządek z plastikowymi kubkami, z których kibice pili piwo i wykorzystał je do stworzenia plastikowego boiska.
PS2
Marka The North Face wpadła na świetny pomysł recyklingowania swoich starych, żółtych namiotów – stworzyła z nich torby oraz plecaki.
PS3
W ramach otwarcia nowego lokalu IKEA w Greenwich w Londynie, marka zaprosiła do współpracy kilku lokalnych artystów, którzy wykorzystując stare meble brandu, stworzyli niepowtarzalne domki dla ptaków.
PS4
Pod koniec stycznia br. ruszyła akcja Asics Reborn Wear Project, w ramach której marka wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japoniina przyszłoroczną olimpiadę i paraolimpiadę.