Słowo Lagom w wolnym tłumaczeniu oznacza szwedzką sztukę dobrego życia. Nic więc dziwnego, że taką nazwę nosi nowa kolekcja marki IKEA, która ma za zadanie zachęcić swoich klientów do ponownego wykorzystywania tych produktów, które już posiadają, zamiast kupowania nowych.
Wszystkie elementy z kolekcji Lagom kosztują całe 0 funtów. Brand w ten sposób pokazuje, że najczęściej to, czego potrzebujemy mamy już pod ręką, lecz niekiedy nie potrafimy tego wykorzystać w kreatywny sposób. W serii zdjęć stworzonych na potrzeby kampanii firma pokazuje ciekawe sposoby na przerobienie posiadanych już przez nas produktów.
Zobacz również
Za realizację odpowiada agencja Proximity London.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: twitter.com/proximityLD
PS
IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
PS2
W ramach otwarcia nowego lokalu IKEA w Greenwich w Londynie, marka zaprosiła do współpracy kilku lokalnych artystów, którzy wykorzystując stare meble brandu, stworzyli niepowtarzalne domki dla ptaków.
PS3
IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które zostaną wykorzystane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych w nadchodzących tygodniach.
PS4
IKEA we współpracy z brytyjskim projektantem Tomem Dixonem stworzyła serię produktów oraz narzędzi, które zachęcą mieszkańców dużych miast do lokalnej uprawy warzyw i owoców. Kolekcja pojawi się w sklepach marki na całym świecie w 2021 roku.
PS5
W Czarny Piątek, kiedy większość zakupów jest spontaniczna i impulsywna, IKEA chciała zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów. W tym celu marka stworzyła kolekcję „Przyda się”, która przypomina o rzeczach odłożonych i zapomnianych, bo może „kiedyś się przydadzą”.