19 marca, w trakcie Performance Marketing Day 2013 zostaną również zaprezentowane wyniki pierwszego badania nt. wykorzystania performance marketingu przez polskie firmy. Zostało ono przeprowadzone przez Harvard Business Review Polska/ICAN Institute na zlecenie iProspect. Dla osób, które nie będą mogły wziąć udziału w konferencji przewidziany jest streaming na żywo z wystąpienia z prezentacją wyników.
Badanie Harvard Business Review Polska/ICAN Institute, 2013
Badanie potwierdziło, że SEO jest najpopularniejszym obszarem performance marketing w Polsce. Firmy korzystają jednak również z wielu innych narzędzi. Już ponad 20% z nich reklamuje się w mobile, a niewiele mniej zdecydowało się na reklamę efektywnościową w social media. Dla większości firm (57 proc.) marketing efektywnościowy to przede wszystkim sposób na bezpośrednie pozyskiwanie klientów.
Zobacz również
– Wyniki badania sugerują, że polscy marketerzy nie znają wszystkich możliwości, jakie oferuje performance marketing i nie wykorzystują w pełni jego potencjału, m.in. w kwestii łatwości obliczania zwrotu z inwestycji – komentuje Michał Kreczmar, dyrektor zarządzający iProspect Polska.
Szczegółowe informacje o wynikach badania zostaną przedstawione w trakcie konferencji. Jej uczestnicy dowiedzą się również m.in. jakie cele może realizować performance, jak optymalizować koszty działań marketingowych oraz jak w zautomatyzowany sposób efektywnie kupować powierzchnie reklamowe. Poznają także trendy w reklamie efektywnościowej, nowe formaty (wideo, mobile, rich media, social media) oraz case study najciekawszych kampanii reklamowych realizowanych w modelach efektywnościowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Chcesz zdobyć wejściówę na konferencję? Sprawdź ostatni newsletter od nas.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Informacje o badaniu:
Na zlecenie iProspect i Aegis Media Polska ankiety przeprowadził instytut badań ICAN/Harvard Busienss Review, w lutym b.r na grupie 329 managerów z 329 firm działających na polskim rynku. Głównym kryterium doboru było korzystanie z performance marketingu. Zastosowano metodę CATI (Computer Assisted Telephone).