Pierwsza odsłona kampanii #NormalnaSprawa miała na celu nakreślenie skali problemu zdrowia psychicznego i jednocześnie przekonać do walki o lepszą jakość życia ma co dzień. Kolejna edycja akcji skupia się na pokazaniu realnych skutków trybu życia, w którym nie znajdujemy miejsca na troskę o nasz stan psychiczny – a jednym z takich obszarów życia jest praca. Ludzie boją się pokazać swoje słabe strony. Nieważne, że tak naprawdę życie im się wali, nie potrafią komunikować się ze współpracownikami, a szef znęca się nad nimi psychicznie. W pracy zawsze pozostają niewzruszeni i chowają się za maską profesjonalnego uśmiechu. Tymczasem na każde 100 tysięcy kobiet w naszym kraju, 5 odbierze sobie w tym roku życie. W przypadku mężczyzn mowa z kolei o 33 przypadkach samobójstwa na 100 tysięcy osób.
– W tej edycji kampanii chcemy pokazać ludziom, jak zdrowie psychiczne wpływa na ich efektywność oraz samopoczucie w życiu zawodowym, ale także w ogólnych relacjach i funkcjonowaniu w życiu codziennym. Wierzymy, że odpowiednie podejście i właściwe narzędzie pomoże zbudować równowagę w zespole i organizacjach, a do tego pomoże ludziom w ich codziennych zmaganiach z problemami. MindMe.pl to aplikacja, która daje możliwość nie tylko przepracowania swoich problemów przez pojedyncze osoby, to platforma kontaktu z profesjonalnym terapeutą, z której mogą korzystać całe organizacje. Taki proces uzdrawiania organizacji wpływa na dynamikę zespołów, lepsze zarządzanie, większą świadomość wpływu emocji na efektywność pracy – mówi Tomasz Młoduchowski, założyciel MindMe.
Zobacz również
Razem z Danielem Rusinem, youtuberem znanym jako Reżyser Życia, zespół MindMe działa więc na rzecz uświadomienia ludziom, że problemy i zaburzenia psychiczne to #NormalnaSprawa, a sięganie po pomoc to nic złego. W świecie zawładniętym przez media społecznościowe kreowanie swojego wizerunku stało się codziennością. Perfekcjonizm na Instagramie, wymarzone wakacje na Facebooku – ze wszystkich stron otoczeni jesteśmy ludźmi idealnymi, choć tak naprawdę wielu z nas cierpi i nie wie, jak sobie z tym poradzić.
PS
Brytyjska edycja magazynu Rolling Stone postanowiła rozpocząć walkę z depresją wśród młodych ludzi. W ramach kampanii stworzono specjalny algorytm, który ma za zadanie wyszukiwać w postach na Twitterze przejawów depresji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nikt nie lubi niezręcznej ciszy. W rzeczywistości zwykle staramy się tego uniknąć. Czasami jednak niezręczna cisza może być dobrym momentem na rozmowę z przyjacielem na temat jego zdrowia psychicznego.