Instytut Spraw Obywatelskich ma nowe logo na 15 lat istnienia

W związku z obchodzonym w tym roku jubileuszem Instytut Spraw Obywatelskich zmienił całą identyfikację wizualną: od kolorów, przez czcionki, na rezygnacji ze skrótu kończąc. Projekt w całości został zrealizowany in-house.
O autorze
1 min czytania 2019-07-19

– Albert Einstein mówił: Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej. Zastosowaliśmy tę wskazówkę do logo. Nowe logo jest proste, pozbawione wszystkich zbędnych dodatków. Jest nazwa organizacji i ona ma być zapamiętana – Instytut Spraw Obywatelskich. Tylko tyle i aż tyle – mówi prezes organizacji Rafał Górski.

Duża zmiana nastąpiła także w kolorystyce, jaką posługuje się organizacja. Zastąpiony został kolor niebieski czerwonym.

– Nasze DNA to walka i mobilizowanie obywateli do działania. Zmiany, o których marzymy, trzeba wywalczyć. A doświadczenia z przeszłości pokazują, że najlepsze czasy to czasy, kiedy u obywateli zwiększaliśmy ciśnienie krwi (czerwień). Czerwony dodaje energii i rozbudza emocje. Z kolei obserwując, jak szybko i w jakim kierunku zmierza świat, dochodzimy do wniosku, że edukacją i samymi raportami niczego nie wskóramy. Niebieski działa uspokajająco. Czas na spokój się skończył. Czas na mocne działania – wyjaśnia Górski.

Ważnym aspektem jest także dobór czcionki („Good”). Nie bez przyczyny została wybrana taka, której autorem jest polski projektant Łukasz Dziedzic. Patriotyzm gospodarczy jest jedną z wartości, jakimi kieruje się Instytut Spraw Obywatelskich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Instytut Spraw Obywatelskich jest organizacją pozarządową niezależną od partii politycznych. Od 2004 roku walczy o dobro wspólne. Prowadzi kampanie i inicjatywy obywatelskie, m.in.: Tiry na tory, Obywatele decydują, Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!. Jest laureatem Złotego Spinacza za kampanię z Liroyem „Dick Dobrowolski – how to spin, how to win”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing