Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 3/3

Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 3/3
Fenomenalnym narzędziem łączącym w sobie nowoczesne media, element współzawodnictwa oraz to, co można określić modnym dzisiaj pojęciem lifestyle’u jest Foursquare. Ile mogą zyskać firmy na zaangażowaniu się w życie jego społeczności?
O autorze
2 min czytania 2013-03-26

fot: Foursquare

Zobacz poprzednie części cyklu:

Jak robią to inni?

Jeśli nadal mamy wątpliwości w jaki sposób wykorzystać możliwości i narzędzia oferowane przez 4SQ, warto przyjrzeć się, jak robią to inni. Poniżej zestawianie kilku polskich i zagranicznych przykładów wykorzystania serwisu do promocji biznesu.

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Warszawska restauracja Delikatesy Esencja oferuje „Odświeżający drink – przy zamówieniu przynajmniej jednego dania głównego” za co piąte zaczekinowanie się na miejscu. Aż chce się przyjść ten piąty raz.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Londyński pub New Inn proponuje kilka specjali: Dla majorów przy zakupie 2 koktajli – jedne gratis; za zaczekinowanie z 3 przyjaciółmi i zamówieniu obiadu, 4 porcja gratis; od poniedziałku do piątku za każdy check-in 15% zniżki na lunch.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nie tylko marki oferujące konkretne produkty czy usługi mogą wykorzystywać do promocji biznesu opcję specjali. Co 2 miesiące szczeciński Netcamp organizuje „Inspirujące spotkania IT”. Na portalu Foursquare oferuje darmowe piwo dla pierwszych 10 osób, które podczas spotkania zaczekinują się między 18 a 19 oraz dla wszystkich majorów.

Hotel Estrel w Berlinie organizuje koncerty z hitami starych gwiazd (ABBY, Presleya, Armstornga). Za zaczekinowanie się podczas koncertu można otrzymać rabat w wysokości 10 euro na bilet.

To działa! Jak zaangażowanie się w serwis Foursquare może pomóc biznesowi?

Czy aktywne uczestnictwo w życiu społeczności Foursquare przynosi realne korzyści? Zdecydowanie tak! Należy pamiętać, że przede wszystkim jest to serwis opiniotwórczy. Jednak aby ludzie zostawiali opinie o naszym biznesie, należy ich do tego zachęcić.

  • Foursquare pozwala kreować wizerunek oraz świadomie zarządzać marką. Jak przekonać ludzi do czekinowania? Kto będzie chciał reklamować naszą markę? Każdy, kto otrzyma coś w zamian, chętniej podzieli się swoimi pozytywnymi opiniami oraz obserwacjami. Udostępnianie informacji o tym, gdzie kupuje się książki, pije kawę czy spędza wolny czas opłaca się członkom społeczności 4SQ, ponieważ marki odpłacają im za to w postaci promocji i gratisów. Tym samym ludzie są szczęśliwi, bo zyskali coś za minimalny wysiłek – za kilka kliknięć. A my jesteśmy szczęśliwi – bo uszczęśliwiamy naszych konsumentów 🙂
  • Udostępnienie przez użytkownika 4SQ zdjęcia, napisanie komentarza, a nawet podanie informacji o tym, w jakim miejscu się znajduje (zaczekinowanie) jest dla nas darmową reklamą. Jest ona bardziej pozytywna czy wiarygodna, ponieważ pochodzi od prawdziwych konsumentów – realnych odbiorców naszych usług.
  • Jeśli w serwisie pojawią się negatywne komentarze i z takiej sytuacji możemy wynieść korzyści. Po pierwsze zyskujemy darmową informację zwrotną, dzięki czemu możemy poprawić to, co spotkało się z negatywnym odbiorem. Dodatkowo odpowiadając na zarzuty bezpośrednio w komentarzach zapewnić naszych odbiorców, że opinie klientów, nawet te negatywne, są dla nas cenne. W komentarzach możemy także poprosić niezadowolonego konsumenta o sugestie, w jaki sposób nasza marka mogłaby się poprawić.
  • Dzięki zaangażowaniu, jakie wymusza specyfika serwisu, budujemy sieć lojalnych klientów. Nagradzanie ich lojalności (odznakami czy promocjami) tym bardziej wzmacnia w konsumentach poczucie wierności, wpływa na powracanie do nas i wybieranie właśnie naszych usług i produktów.

Autorka

Katarzyna Sejdak

Copywriterka w agencji interaktywnej Grupa Brandoo, a także redaktorka na portalu WebSecurity.pl. Z zamiłowania i wykształcenia dziennikarka. Szlify dziennikarskie zdobywała w prasie lokalnej.